مقیمی در دیدار با رئیس مجلس اندونزی؛

افزایش همکاری ایران و اندونزی در برگزاری نمایشگاه‌های هنری

رئیس مجلس کشور اندونزی در رأس هیأتی بلندپایه از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید و با مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۳۳۲۴۷۵

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛ ایرنان عثمان به همراه معاون و تعدادی از نمایندگان این کشور ضمن بازدید از کاخ موزه‌های مجموعه سعدآباد در محل دفتر مدیریت با علی‌رضا مقیمی در مورد مسائل فرهنگی و هنری گفتگو کردند.

در این جلسه که با حضور مدیر مجموعه سعدآباد، رئیس مجلس اندونزی و همسر وی، معاون مجلس اندونزی و تعدادی از نمایندگان این کشور برگزار شد موضوعات مختلفی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

علی‌رضا مقیمی در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی مجموعه سعدآباد و نمایش تاریخ معاصر ایران در این مجموعه گفت: سعدآباد یکی از بزرگترین کاخ موزه‌های ایران است و تلاش کردیم در این مکان تاریخ 100 سال اخیر ایران شامل وقایع دوره پهلوی اول و دوم و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب را به نمایش گذاشته و نیز نمایشگا‌ه‌های متنوعی از هنرمندان و فعالان در عرصه فرهنگ و هنر برپا کنیم.

مدیر مجموعه سعدآباد ادامه داد: سعدآباد به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی تاریخی در ایران دارای جاذبه‌های بسیاری در جذب گردشگر است که این ظرفیت، امکان مطرح شدن جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری برای سعدآباد ایجاد می‌کند.

مقیمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشینه همکاری‌های فرهنگی دو کشور خواستار تداوم بیش از پیش این همکاری‌ها در برگزاری نمایشگاههای هنری شد.

در ادامه این دیدار، ایرنان عثمان نیز ضمن قدردانی از استقبال گرم مدیریت سعدآباد گفت: ایران کشوری زیباست و از وسعت مجموعه سعدآباد می‌توان فهمید که هزینه نگهداری و اداره چنین مکانی تلاش و همت بسیاری را می‌طلب . ضمن اینکه برای ایجاد یک موزه قطعا به یک فکر و ایده خلاق نیاز است که خوشبختانه در این مجموعه عظیم ،به زیبایی به چشم می‌خورد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها