خاتمی : با عوامل تعرض به تجمعات قانونی برخورد شود

رئیس جمهوری طی نامه ای به وزیران کشور و اطلاعات از آنها خواست با استفاده از همه امکانات نسبت به تامین اجتماعات قانونی و حراست از شرکت کنندگان و سخنرانان اقدام کرده و جریانات پشت صحنه احتمالی را شناسایی و با آن برخورد کنند.
کد خبر: ۳۳۰۵۷

به گزارش ایسنا ، سید محمد خاتمی در این نامه با اشاره به تعرض به اجتماعات قانونی و اهانت و برخورد خشونت آمیز با افراد و شخصیت ها در روزهای اخیر تاکید کرده است : در شناسایی عوامل این حوادث امروز و برخورد با آنان به عنوان مجرم ، کوچکترین کوتاهی ای نباید رخ بدهد. خاتمی همچنین تصریح کرده است :
نباید بگذاریم حیثیت نظام ، آزادی های مشروع و مصالح کشور و حقوق ملت ، قربانی رفتارهای نسنجیده یا اقدام های باندها و جریان های خاص شود. متن کامل دستور رئیس جمهوری به شرح زیر است :
به نام خدا
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی لاری ، وزیر محترم کشور
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای یونسی ، وزیر محترم اطلاعات
گرچه همیشه و همه جا اقدام های غیرقانونی و تعرض به فعالیت های قانونی و اجتماعاتی که رواجشان نشانه آزادی و مردمسالاری است ، زشت و ناپسند است و باید با آن برخورد شود، ولی این روزها و به خصوص در آستانه انتخاباتی که همگی خواستار برگزاری باشکوه آن هستیم ، اتفاقاتی می افتد و به اجتماعات قانونی تعرض می شود و حتی شخصیت ها و افراد مورد اهانت و برخورد خشونت آمیز قرار می گیرند که به هیچ وجه قابل تحمل نیست . چنانکه در دانشگاه الزهرا و شهر یزد و بعضی شهرهای دیگر رخ داد. بدینوسیله با جدیت از شما می خواهم که اولا: از این پس با همه وجود و با استفاده از همه امکانات نسبت به تامین اجتماعات قانونی و حراست از شرکت کنندگان و سخنرانان اقدام کنید به هیچ وجه تکرار آنچه پیش آمده است پذیرفتنی نیست.
ثانیا: در شناسایی عوامل این حوادث امروز و برخورد با آنان به عنوان مجرم کوچکترین کوتاهی نباید رخ بدهد.
ثالثا: وزارت اطلاعات جریانات پشت صحنه احتمالی را شناسایی و با آن برخورد کند.
به یاری خداوند نباید بگذاریم که حیثیت نظام ، آزادی های مشروع و مصالح کشور و حقوق ملت قربانی رفتارهای نسنجیده یا اقدام های باندها و جریان های خاص گردد.

سیدمحمد خاتمی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 



خاتمی در دیدار وزیر کشور عمان : کشورهای منطقه
با همکاری یکدیگر ، امنیت را به خودشان هدیه کنند

همچنین رئیس جمهوری در دیدار وزیر کشور عمان گفت : کشورهای منطقه باید دست در دست یکدیگر امنیت را به منطقه خودشان هدیه کنند. به گزارش ایسنا، سیدمحمد خاتمی با تاکید بر اتحاد و همبستگی دنیای اسلام برای تامین مصالح افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان خواستار استقرار صلح ، ثبات و امنیت در منطقه هستند.

خاتمی : دانشگاهیان ما همچنان
بر هویت و استقلال کشور ، تاکید می کنند

رئیس جمهوری در جلسه فوق العاده هیات دولت نیز ضمن گرامیداشت روز 16 آذر گفت : دانشگاهیان ما همچنان بر هویت ، آرمانخواهی و استقلال کشور تاکید می کنند. به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری ، سیدمحمد خاتمی روز 16 آذر را در تاریخ مبارزات دانشجویی ، نشانه زندگی و پویایی دانشگاه دانست . گفتنی است ، در ادامه جلسه فوق العاده صبح دیروز هیات دولت ، کلیات برنامه 5ساله چهارم کشور مطرح شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها