تظاهرات 5/1 میلیون نفر علیه اصلاح قانون بازنشستگی در رم

جام جم آنلاین : به دعوت اتحادیه ها و در اعتراض به اصلاح کانون بازنشستگی روز شنبه بیش از 5/1 میلیون نفر از مردم ایتالیا در شهر رم دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۳۳۰۱۵
به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، به دعوت 3 اتحادیه عمده CGIL ، CISL ، UIL ، بیش از 5/1 میلیون ایتالیایی علیه طرح اصلاح قانون بازنشستگی که توسط دولت سیلویو برلوسکونی ارایه شده است ، در خیابان های رم دست به تظاهرات زدند.

italy2

3000 دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم سایر مناطق ایتالیا به رم برای شرکت در این تظاهرات اختصاص داده شده بود.
روسای این 3 اتحادیه عمده و نیز احزاب مخالف جناح چپ در سخنرانی های خود خواستار پس گرفتن این لایحه دولت شدند.
گوگلیمو اپیفانی رییس اتحادیه قدرتمند CGIL گفت: در 30 ماه اخیر ، این دولت کشور را فقیرتر و متفرق تر کرده است. به همین دلیل مردم اعتراض می کنند.برلوسکنی باید به اعتراض مردم گوش کند.

italy4

براساس طرح اصلاح قانون بازنشستگی دولت برلوسکنی ، ایتالیایی ها باید 40 سال سابقه کار داشته باشند تا بتوانند از مزایای کامل بازنشستگی برخوردار شوند.
در حال حاضر ، با 37 سال سابقه کار می توان در سن 55 سالگی و با 35 سال سابقه کار در سن 57 سالگی بازنشسته شد و از مزایای کامل برخوردار گردید.
از کل جمعیت 3/57 میلیون نفری ایتالیا 1/23 میلیون نفر حقوق بگیر و 7 میلیون نفر بازنشسته هستند.
لوییجی آنجلتی دبیرکل اتحادیه UIL گفت: میلیون ها کارمند و کارگر نمی توانند مدت 40 سال یک کار مشخص را انجام دهند. تنها یک دیوانه می تواند چنین تصوری کند.
وی افزود:در یک دموکراسی دولت نمی تواند نظرات مردم را نادیده بگیرد.
با این حال ، جیان فرانکو فینی معاون نخست وزیر ایتالیا گفت: دولت آماده مذاکره با اتحادیه ها است ، اما ساختار طرح خود را تغییر نمی دهد.
وی تاکید کرد ، دولت تسلیم اعتراض های مردم نخواهد شد.

اعتصاب روزنامه نگاران ایتالیا در اعتراض به قانون جدید بازنشستگی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها