شکستن دست و پای افراد بیکار برای دریافت خسارت از بیمه

اعضای باندی که با فریب افراد بیکار و کم‌درآمد، دست، پا، بینی و دندان آنها را شکسته و با ایجاد صحنه تصادف ساختگی، یک میلیارد و 500 میلیون ریال از شرکت‌های مختلف بیمه کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس‌ پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر گفت: مدتی پیش گزارشی دریافت شد مبنی بر این‌که تعدادی از جاعلان و کلاهبرداران حرفه‌ای در سطح استان تهران، افراد بیکار کم‌سن و سال و کم‌درآمد را به عنوان طعمه به دام انداخته و با فریب، آنان را در محلی که از قبل اجاره کرده بودند نگهداری و اقدام به شکستن دست، پا، بینی و دندان‌های آنها کرده و سپس با ایجاد صحنه تصادف ساختگی با خودروهایی که در اختیار داشتند مبالغ هنگفت دیه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۹۹۷۰

آغاز تحقیقات

وی گفت: در پی این گزارش، گروهی از ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های بیمه، پرونده‌هایی را که با شگردهای مشابه تشکیل و به پرداخت دیه منجر شده بود، جمع‌آوری کردند.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان تهران اظهار کرد:‌ با بررسی پرونده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها، خودروهای مورد استفاده کلاهبرداران شناسایی شد و هماهنگی‌های قضایی برای شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری نیز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در ادامه پیگیری‌ها مشخص شد اعضای این باند با اجاره محلی در شهر قدس به عنوان پاتوق اعمال مجرمانه خود، افرادی که از آنان به عنوان طعمه استفاده می‌کردند را تا آخرین روز رسیدگی به پرونده در مراجع قضایی و اخذ دیه، در آن مکان نگهداری می‌کنند.

هادئی افزود: بلافاصله با شناسایی و سپس بازرسی این محل، یکی از متهمان به نام وحید که از ناحیه دندان، دست و بینی مصدوم شده بود، دستگیر شد.

به دنبال دستگیری این متهم و تحقیق از وی، مشخص شد سرکرده باند به نام علی و همدستش به نام سعید، دست، دندان و بینی او را توسط وسایل آهنی و چوبی و با استفاده از مواد بی‌حس‌کننده، شکسته‌اند و سپس با ایجاد صحنه تصادف ساختگی، مبلغ هنگفتی از شرکت بیمه دریافت کرده و در قبال این کار مبلغ 100 میلیون ریال نیز به فرد مصدوم پرداخت کرده‌اند.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان تهران افزود: بلافاصله محل اختفای علی و سعید شناسایی و در عملیاتی ضربتی هر دو دستگیر شدند و در بازجویی از آنها، 6 عضو دیگر باند به نام‌های اصغر، بهبود، میلاد، عباس، هوشنگ و شاهپور که تعدادی از آنها انجام کارهای اداری را به عهده داشتند و بعضی در نقش مصدوم و راننده بودند، در چند مرحله عملیات شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف

سرهنگ هادئی تصریح کرد: در بازجویی‌های تکمیلی از علی، رئیس باند که با همدستی سعید اقدام به شکستن دندان، بینی و دست مصدومان می‌کرد، اعتراف کرد: با شناسایی افراد کم‌درآمد و کم‌سن و سال، به آنها پیشنهاد فعالیت داده و با جلب رضایت آنها، دست، دندان و بینی آنها را می‌شکستیم و سپس با ایجاد صحنه تصادف ساختگی، آنها را به عنوان مصدوم برای دریافت دیه به بیمه معرفی و مبالغی هنگفت دریافت می‌کردیم.

رئیس‌پلیس آگاهی استان تهران با اشاره به این‌که اعضای این باند با اعتراف به جعل و کلاهبرداری و اخذ دیه به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال از ادارات مختلف بیمه،‌ روانه زندان شدند، گفت: تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها