نگاهی به دیدارهای امشب و فردا یورش سربازان امپراتوری به نیوکمپ

مسابقه های لیگ کشورهای اروپایی به روزهای میانی خود نزدیک می شود و تیمهای مدعی عنوان قهرمانی ، کم اشتباه تر از همیشه در پی جمع آوری امتیازهای کامل از میدان های مختلف
کد خبر: ۳۲۹۷۱
هستند.
هفته ای که آن را آغاز کرده ایم هفته ای سنگین و سرنوشت ساز برای تیمهای بزرگ اروپایی است. بجز بازیهایی که در شروع هفته پیش روی این تیمهاست، آنها باید روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم در روز پایانی لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند.

اسپانیا؛ نبرد بزرگ کاتالان
در اسپانیا بزرگترین بازی نیم فصل اول رقابت ها و نیز بزرگترین بازی این هفته اروپا برگزار می شود. بارسلونا، تیم محبوب کاتالان میزبان رئال مادرید پرستاره است.
بارسلونا پس از شروعی ناامیدکننده فصل را خوب ادامه داد و با اتکا به درخشش فوق ستاره اش، رونالدینیو خود را تا مکان پنجم جدول بالا کشید. با این حال هفته گذشته آنها نتوانستند در خانه از پس وایادولید برآیند.
مصدومیت و حضور نداشتن رونالدینیو در چند هفته اخیر، بزرگترین مشکل فرانک ریکارد بوده است.از پاتریک کلایورت ، بهترین گلزن آبی اناری پوشان در این فصل، سایه ای بیش ندیده ایم؛ ولی نقطه قوت این تیم، خاویر ساویولای آرژانتینی است که می تواند سرنوشت این دیدار را در برابر خط دفاع متزلزل رئال رقم بزند.
از طرف دیگر امپراتوری رئال با تمامی بزرگانش تشنه پیروزی در نوکمپ است. قوهای سفید مادرید سالهاست که در لالیگا نتوانسته اند با دست پر از نبرد کاتالان خارج شوند و حالا بهترین فرصت را در اختیار دارند که بارسلونا را در خانه مغلوب کنند.
رئال ، هفته گذشته نتوانسته به نتیجه ای بهتر از تساوی یک یک مقابل اوساسونا دست یابد و صدر جدول را به والنسیا تحویل داد. میان ستارگان رئال مادرید، زیدان و رونالدو در اوج آمادگی به سر می برند.
انتخاب مجدد این دو از بین 3نامزد اصلی تصاحب عنوان مرد سال فوتبال جهان، انگیزه های درخشش آنها را بالاتر برده است. رونالدو با 10گل زده نه تنها بهترین گلزن رئال دراین فصل بوده بلکه بهترین گلزن لالیگاست. رونالدو که مانند فیگو زمانی پیراهن بارسا را به تن می کرده نباید منتظر برخورد خوبی از سوی هواداران میزبان باشد؛ اما میزان تنفر هواداران بارسا از فیگو به مراتب بیش از رونالدوست.
پس از استقبالی که با کله خوک در بازی فصل گذشته از فیگو شد در این مسابقه قرار است ضربات کرنر را دیوید بکام بزند. جالب این که بکام هفته گذشته در لحظه ای که قصد زدن ضربه کرنر داشت در پاسخ به دشنام های یکی از هواداران اوساسونا عکس العمل نشان داد.
به هر حال آنچه مشخص است، این است که این دیدار بجز جنبه های فنی ، مسائل حاشیه ای زیادی به دنبال خواهد داشت و تا مدتها از سوی رسانه های گروهی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
همیشه تیراژ روزنامه مارکا قبل و بعد از این مسابقه در مادرید به حداکثر می رسد و این بار نیز چنین خواهد بود.

ایتالیا؛روزهای سخت بیانکونری
تا چند فصل پیش ، مدعیان کسب عنوان قهرمانی 7تیم بودند که همان 7خواهران مشهور هستند؛ اما با سقوط فیورنتینا، 6تیم یوونتوس ، میلان، اینتر، رم، لاتزیو و پارما تیمهایی هستند که شانس قهرمانی دارند و معمولا زمانی که این تیمها مقابل هم می ایستند، حساسیت رقابت ها بالا می رود.
این هفته حساس ترین بازی را تیمهای لاتزیو و یوونتوس در ورزشگاه المپیک رم برگزار خواهند کرد. لاتزیو که فصل را خوب شروع کرده بود با افتی فاحش روبه رو شد، به طوری که برخلاف فصل گذشته که همه از مربی جوان این تیم، روبرتو مانچینی تعریف و تمجید می کردند، حالا هیچ کس از مانچو یادی نمی کند.
پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا که به احتمال فراوان باعث حذف این تیم خواهد شد، لاتزیو هفته گذشته با 3 گل تسلیم سیه نا، تیم تازه صعود کرده به سری A شد تا چهارمین شکست این فصل خود را متحمل شود. نقطه ضعف لاتزیو در مرکز خط دفاعی و جایی است که سینیشا میهایلوویچ پا به سن گذاشته، روز به روز عصبی تر بازی می کند و با بازی کند خود مشکلات زیادی برای تیمش ایجاد کرده است.
پذیرفتن 16 گل در 11 بازی در میان تیمهای میانه بالای جدول یک رکورد به شمار می رود. از سوی دیگر، یوونتوس پس از شکست ناباورانه مقابل اینتر در پی خودیابی در سری Aاست. بازی ضعیف یوونتوس در دل آلپی ، بدترین بازی این فصل بیانکونری بود که منجر به اولین باخت فصل این تیم و سقوط به رده سوم شد.
مهمترین مساله این مسابقه، الکس دل پیروست. او پس از 2ماه مصدومیت هنوز به روزهای اوج خود بازنگشته ، ولی مارچلو لیپی با ترجیح دادن او به دی ویو ثابت کرده است که علاقه زیادی به پینتو ریکو دارد. پاول ندود نیز در این بازی مثل همیشه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
او در شهری به میدان می رود که آنجا را خانه خود می دانست، اما مشکلات مالی لاتزیو باعث فروش او به یووه شد. ندود که با کج سلیقگی رای دهندگان، مرد سال فوتبال جهان در میان 3مرد اول نیست، امیدوار است با درخشش در یک ماه پایانی سال 2003دست کم جایزه توپ طلایی را برای خود محفوظ نگه دارد.دیگر بازی مهم هفته دوازدهم سری Aرا نیز تیمهای کیه وو و رم، یکشنبه شب انجام می دهند.
رم که با اقتدار و بدون باخت در صدر جدول قرار دارد، باید از میدان بنته گودی با دست پر خارج شود تا جای خود را در صدر جدول مستحکم تر کند. رم فعلا دومین خط حمله برتر (پس از یوونتوس) و بهترین خط دفاع را (همراه با میلان فقط 4گل خورده) در اختیار دارد.
فرانچسکوتوتی، آنتونیو کاسانو و جان کاریو، مثلث آتشین رم را در خط حمله تشکیل می دهند که توتی کمی عقبتر از 2مهاجم دیگر بازی می کند.

انگلستان؛ حساسیت در میانه جدول
در جزیره سرسبز انگلستان مهمترین بازی نه در صدر جدول بلکه در میانه بالای جدول برگزار می شود. در ورزشگاه سنت جیمز پارک، نیوکاسل میزبان لیورپول پرادعاست.
نیوکاسل مدتی است که از قعر جدول فاصله گرفته و کم کم به همان تیم مدعی فصل پیش تبدیل می شود. آلن شیرر، اسطوره گلزنی لیگ برتر، 12 گل برای نیوکاسل به ثمر رسانده است تا غیبت کرگ بلمی چندان به چشم نیاید. سربابی رابسون، مربی نیوکاسل در غیاب بلمی ، بیشتر از شولا آمیوبی استفاده کرده که تحرک و زیرکی مرد ولزی را ندارد، اما باتوجه به قامت بلندش روی توپهای هوایی موثرتر بازی می کند.
وجه تشابه نیوکاسل و لیورپول صعود این 2 تیم به مرحله سوم جام یوفاست. ژرار هولیه مربی لیورپول برخلاف انتظارها نتوانسته این تیم را به روزهای اوج بازگرداند و حتی چند هفته در خطر اخراج قرار داشت. بدشانسی او این است که مایکل اوون، ستاره گرانبهای تیمش بیش از این که در میدان باشد در کلینیک های ارتوپدی به سر می برد. مصدومیت مجدد اوون باعث شداین بازیکن تا ژانویه دور از میدان باشد.
هری کیول و امیل هسکی، 2 بازیکنی هستند که در غیاب اوون زوج خط حمله لیورپول را شکل می دهند. در این بازی مصاف استیفن جرارد و کیه رون دایر ملی پوش در میانه میدان صحنه های زیبایی را به وجود می آورد.

آلمان ؛ التهاب در صدر جدول
در بوندس لیگا نیز امروز و فردا بازیهای زیبایی برگزار می شود. 4تیم مدعی این فصل یعنی اشتوتگارت ، بایرلورکوزن، وردربرمن و بایرن مونیخ همگی بازیهای سختی را پیش روی دارند.
اشتوتگارت در ورزشگاه گوتلیپ دایملر به مصاف هامبورگ خودیافته می رود. نکته مهم این مسابقه قرارگرفتن فیلیکس ماگات ، مربی کنونی اشتوتگارت در برابر تیمی است که بهترین دوران بازیگری خود را با پیراهن آن تیم پشت سر گذاشته است. اشتوتگات در این فصل بقدری خوب و روان بازی می کند که خیلی ها این تیم را مدعی اول کسب عنوان قهرمانی می دانند.
پذیرفتن فقط 3 گل در 14 بازی، هیلده براند و خط دفاعی این تیم را در حد بهترین ها قرار می دهد. هینکل ، هلب ، کورانی و ژابیچ، برترین چهره های تیم سفیدپوش اشتوتگارت هستند. بایرلورکوزن نیز بازی مهمی پیش روی دارد.
آنها به دیدار تیم کلن می روند، با این که در انتهای جدول قرار دارد اما هفته گذشته بایرن مونیخ را در مونیخ 2-2 متوقف کرده و با مربی جدیدش مارسل کولر قصد دارد از این بازی خانگی نتیجه خوبی بگیرد. دیدار این تیم با توجه به فاصله اندک شهر کلن با شهر کوچک و صنعتی لورکوزن، یک داربی به شمار می رود که معمولا نتایج فجیعی را به دنبال دارد؛اما مهمترین بازی هفته در وزر اشتادیون برگزار می شود؛ وردربرمن تیم دوم جدول به دیدار بایرن مونیخ تیم چهارم جدول می رود.
بایرن که روز چهارشنبه باید در لیگ قهرمانان اندرلخت را شکست دهد شاید در این بازی با تمام توان بازی نکند. هیتسفلد مرد سرد و گرم چشیده ای است و خوب می داند که در صورت حذف از لیگ قهرمانان مثل فصل گذشته با انتقادهای زیادی روبه رو خواهد شد.
با این حال هیتسفلد آنقدر بازیکن تراز اول دارد که بتواند از سیستم چرخشی هم استفاده کند. مصاف پیزارو، مهاجم جنوبی گلزن بوندس لیگا نیز امید اول گلزنی توماس شاف است . قرارداد شاف هفته گذشته تمدید شد تا اطمینان مسوولان برمن به این مربی بی ادعا و موفق اثبات شود.

مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها