همایش مدیران شبکه‌های رادیویی استان‌ها برگزار می شود

صدای استان‌ها، آوای همدلی و هم زبانی فرهنگ‌ها

13 برنامه و نمایش رادیویی در صدای مراکز استان ها تولید و ساخته شده است.
کد خبر: ۳۲۷۸۹۳

به گزارش ایسنا، صدای مرکز یزد برنامه ورزشی «گود آشنایان» را برای ترویج و آموزش ورزش باستانی و زورخانه‌ای تولید کرده است که بررسی تاریخچه ورزش باستانی در ایران، گزارش، نوای مرشد، آشنایی با وسایل و تجهیزات ورزش زورخانه‌ای از قسمت‌های این برنامه است. این برنامه به تهیه ‌کنندگی محمد مشفقی ساخته شده است.

صدای شبکه آفتاب استان مرکزی در برنامه‌ «حدیث عشق» به معرفی و بررسی زندگی شهدای دوران دفاع مقدس در استان می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی و گویندگی شهپر عسگری تولید شده است.

برنامه «جمعه بازار» با مضمونی طنز جمعه‌ها از صدای مرکزی پخش می‌شود. این برنامه که لیلا رشیددل آن را تهیه کرده است برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه را با زبان طنز نقد می‌کند.

برنامه «مشکات» که در صدای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده است به تفسیر کل قرآن در طول سال خواهد پرداخت.

در این برنامه قاریان مختلف از داخل و خارج کشور چند آیه از قرآن را قرائت می‌کنند و سعید وحیدی‌مهر، کارشناس برنامه به تفسیر تفصیلی آیات می‌پردازد. تهیه‌کننده این برنامه سلیمان عبادی است.

شبکه استانی صدای خلیج‌فارس برنامه رادیویی «در گستره قانون» را تولید می‌کند. این برنامه با حضور کارشناسان اداره‌کل دادگستری استان هرمزگان در رشته‌های مختلف تهیه می‌شود تا به سوالات مردم و شنوندگان در زمینه‌های ارث، مالک و مستأجر، ازدواج و طلاق و سایر موضوعات پاسخ دهد. تهیه‌کننده، امیرارسلان خوبیاری می باشد.

نمایش «ننه گیلانه» از صدای مرکز گیلان پخش می‌شود.

این نمایش رادیویی هر روز با زبان طنز به مسائل مهم اجتماعی می‌پردازد. نویسنده این برنامه، مریم واحد؛ تهیه‌کننده، حسین همتی و کارگردان، حسین سیری می باشند.

«قصه بود نبود» نمایشی رادیویی است که از شبکه صدای مرکز یزد روی آنتن می‌رود. این نمایش داستان کودکان خردسالی است که از والدینشان دور افتاده‌اند.

« قصه بود و نبود» به مساله جدایی وطلاق والدین و تأثیرات روحی- روانی آن برکودکان می پردازد. تهیه‌کننده این برنامه فاطمه زارع است.

« قرآن و عترت» برنامه‌ای رادیویی است که در صدای مرکز یزد تهیه شده و به مسائل قرآنی و مباحث مذهبی و قرآنی می‌پردازد. در این برنامه هرروز آیه‌ای از قرآن کریم تلاوت می‌شود و بعد از ترجمه، کارشناس قرآنی توضیحاتی را دربارة آیه و تفسیر آن ارائه می‌دهد.

در قلمروآفتاب (داستان‌های زندگی بزرگان بویژه چهارده معصوم (ع)) و گلچین (منتخبی از سخرانی‌های شخصیت‌های مذهبی) از قسمت‌های این برنامه است. تهیه‌کننده و نویسنده آن سیده‌نجمه دیهیمی است.

« ابن شهرآشوب » عنوان نمایشی رادیویی از صدای شبکه طبرستان است که در سه قسمت سی دقیقه‌ای پخش می‌شود. در این نمایش حاکم طبرستان از طریق ابن شهر آشوب پی می‌برد که عمویش علاءالدوله در اصفهان مدعی حکومت طبرستان است و علیه او دسیسه می‌کند. حاکم به همراه ابن شهر آشوب به سپاهان می‌روند تا از علاءالدوله نزد پادشاه سلجوقی شکایت کنند؛ اما حاکم در آنجا به قتل می‌رسد. شهر آشوب به طبرستان باز می‌گردد. ساری در دستان منکوبرز داروغه ترک است که می‌خواهد حکومت را برای علاء‌الدوله مهیا کند، اما... تهیه‌کننده علی صادقی و کارگردان، رضا اکبری هستند.

نمایش «علامت دل من است» محصول تلاش گروه نمایش رادیو قزوین که به بخش نهایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی (بخش رادیو تئاتر) راه یافته است، در دوازدهم اردیبهشت با سایر گروه‌های منتخب به رقابت پرداخت. نویسنده این نمایش زهرا زواریان، تهیه‌کننده: اکرم السادات میری و کارگردان آن رضا داداشی است.

«آسانسور» نام برنامه‌ای رادیویی است که به صورت ترکیبی- نمایشی به مدت 30 دقیقه سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته با مخاطبان جوان همراه می‌شود.

برنامه رادیویی «شب فیروزه‌ای» به‌مدت 120دقیقه از رادیو قم پخش می‌شود. این برنامه با توجه به برگزاری مراسم دعای توسل از مسجد مقدس جمکران طراحی شده است و با قسمت‌هایی نظیر کارشناس حضوری، گزارش زنده، پخش سخنرانی و پخش دعای توسل، گزارشی کامل از فضای معنوی مسجد مقدس جمکران ارائه می‌دهد. تهیه‌کنندگان: علی اسماعیلی، محمدتقی سلطانی هستند.

برنامه رادیویی «روزهای ماندگار» به‌مدت 30 دقیقه در چهار روز در هفته از صدای استانی قم پخش می‌شود.

این برنامه به معرفی بسیجیان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدای استان می‌پردازد. طنز جبهه‌ها، فرهنگ اصطلاحات دفاع مقدس، تحلیل عملیات‌های دفاع مقدس،معرفی موضوعی وصیت‌نامه شهدا و جنگ نرم از جمله مباحثی است که در این برنامه مطرح می‌شود. تهیه‌کننده این برنامه علی اسماعیلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها