احمدی‌نژاد: ملت ایران اجازه نخواهد داد برخی قدرت‌ها راه پیشرفت ملت‌ها را سد کنند

تلاش برخی کشورها برای تغییر مقررات آژانس

رئیس‌جمهور به تلاش برخی کشورها و قدرت‌ها برای تغییر مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: آنان درصددند از این طریق، راه پیشرفت ملت‌ها را ببندند اما ملت ایران اجازه نمی‌دهد. به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد در دومین جشنواره ملی کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر، با اشاره به این‌که ملت ایران امروز با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا به عنوان الگو می‌درخشد، افزود: نظام سلطه نمی‌خواهد ما در مناسبات و معادلات جهانی حضور داشته باشیم، در عین حال که در برابر پیروزی‌های پی در پی ملت ایران چاره‌ای جز سکوت ندارد.
کد خبر: ۳۱۷۴۰۵

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وقتی دشمن پشت مرزهای یک کشور فشار می‌آورد، اگر آن ملت عقب‌نشینی کند در واقع لباس ذلت بر تن کرده است.

وی با اشاره به اظهار نگرانی برخی دولتمردان آمریکایی از حضور فعال و اثرگذار ایران در آمریکای لاتین، آسیای میانه و آفریقا گفت: هر جا عدالتخواهی، شجاعت، برادری و فرهنگ انسانی در برابر فرهنگ مادی و طاغوتی آنان قد علم می‌کند، مستکبران دچار هراس می‌شوند.

احمدی‌نژاد با ترسیم جایگاه کنونی ملت ایران و جایگاه کشورها و قدرت‌هایی که در برابر ملت ایران قرار گرفته‌اند به موضوع هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: در مذاکرات نمایندگان 3 کشور اروپایی با ایران که در سال‌های 82 و 83 صورت گرفت در برابر اصرار مذاکره‌کنندگان ایرانی مبنی بر این‌که ما چند دستگاه سانتریفیوژ برای تحقیقات داشته باشیم، طرف اروپایی اعلام کرد ده سال مذاکره کنید شاید اجازه دهیم چند دستگاه آزمایشی داشته باشید.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که ملت ایران 4 سال قبل، این قاعده ناعادلانه را برهم زد، اظهار کرد: پیش از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در سال 84 از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستم که اجازه دهند پلمب تاسیسات هسته‌ای را برداریم و ایشان هم موافقت کردند.

رئیس‌جمهورگفت: البته در این زمینه مخالفت‌هایی صورت گرفت و موضوعاتی مانند خطر حمله نظامی دشمن مطرح شد، اما دولت بر مواضع خود ایستادگی و اعلام کرد که این کشورهای به ظاهر قدرتمند، شکست‌ناپذیر نیستند.

احمدی‌نژاد افزود: این کشورها 4 سال قبل به ایران فشار می‌آوردند که شما حق غنی‌سازی ندارید بلکه ما حق استفاده ایران از انرژی هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم به این معنا که ایران مواد اولیه را در اختیار بگیرد و تاسیسات هسته‌ای‌‌اش با آن مواد اولیه فعالیت کند، اما ما گفتیم که ایران حق غنی‌سازی دارد. رئیس‌جمهور با اشاره به مواضع برخی کشورها و قدرت‌ها در 4 سال قبل مبنی بر این‌که ایران باید فعالیت صلح آمیز هسته‌ای خود را تعطیل کند، خاطرنشان کرد: آنان قطعنامه‌های متعدد صادر و تحریم کردند، اما نتوانستند مانع پیشرفت ملت ایران شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها