با هدف جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه؛

وزارت نیرو برای انتقال آب به دریاچه ارومیه مصمم است ‌

وزیر نیرو گفت: با هدف جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه، وزارت نیرو با وجود هزینه‌های کلان برای انتقال آب از حوزه‌های مجاور دریاچه ارومیه به آن مصمم است.
کد خبر: ۳۱۶۵۳۶

به گزارش فارس ، مجید نامجو بعد از ظهر امروز در سومین همایش «روز مهندسی» که بیستم اسفند ماه مصادف با ایام شهادت مهندس شهید باکری و تولد خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند شهیر ایرانی و با حضور صدها نفر از مسئولان استانی، مدیران کل، استادان دانشگاه‌ها، مهندسان و دانشجویان مهندسی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه موضوع بحران موجود در دریاچه ارومیه و حفاظت از آن، با جدیت تمام در وزارت نیرو در حال پیگیری بوده است، اظهار داشت: در صورت کامل شدن طرح و تامین منابع مالی در نخستین فرصت این اقدام عملی می‌شود.

وزیر نیرو همچنین از دستیابی ایران به خودکفایی صددرصدی در زمینه طراحی و ساخت سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی خبر داد و اظهار داشت: یران همچنین در زمینه تولید تجهیزات نیروگاهی به خودکفایی 98 درصدی و تولید تجهیزات و اقلام آب و فاضلاب به خودکفایی 95 درصدی دست یافته است.

نامجو با تاکید ویژه بر لزوم توجه به اخلاق حرفه‌ای خاطرنشان کرد: با تصویب هیئت دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند هنگام استخدام کارمندان خود، منشور اخلاقی را نیز به امضای آنان برسانند.

وی، پوشش صد درصدی جمعیت شهری و روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو اعلام کرد.

وی گفت: همزمان با دور سوم سفر استانی هیئت وزیران به هرمزگان، جشن برق‌دار شدن روستاهای بالای 20 خانوار کشور در یکی از روستاهای بندرعباس برگزار می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه تلاش کرده است در طراحی و انجام پروژه‌ها موضوع تامین منابع مالی را نیز در آن مهندسی و تنظیم کند، اظهار داشت: در این صورت پروژه‌ها به موقع به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با داشتن سالانه 250 میلیمتر بارندگی، جزو کشورهای نیمه خشک جهان محسوب می‌شود، گفت: در این شرایط حفاظت از منابع آب و توجه به شیوه‌های انتقال و توزیع آن همچنین مدیریت مصرف،‌ آن هم در مقابل تنش‌های اجتماعی، سیاسی و محلی موجود، از امور اولویت‌دار همکاران تلاشگر وزارت نیرو است.

وزیر نیرو سپس یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه را توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها طی سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: اصلاح ساختار، توجه به اجرای اصل 44 و ایجاد فضای تفکیک وظایف حاکمیتی از تصدی‌گری، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تبادل برق و انرژی با کشورهای همسایه، ارتقای سطح علم و فناوری در صنعت آب و برق و جذب نخبگان از دیگر اقدام‌های مهم وزارت نیرو محسوب می‌شود.

وی، مدیریت مصرف آب و برق و اهمیت آن در زمینه اصلاح الگوی مصرف، مهندسی هزینه، مدیریت فناوری، مهندسی فرهنگ، ممیزی انرژی، مهندسی محصول و فرآیند را از دیگر رویکردهای جدی وزارت نیرو برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها