تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار فاتح رقابت های تکواندوی نوجوانان جهان در تیخوانا مکزیک شد.
کد خبر: ۳۱۶۱۹۵

به گزارش مهر ، هشتمین دوره رقابتهای انتخابی المپیک و قهرمانی نوجوانان جهان که از روز چهارشنبه هفته گذشته در شهر تیخوانای مکزیک آغاز شده بود ، بامداد امروز با قهرمانی تیم نوجوانان ایران به پایان رسید.

در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی رقابت های تکواندو نوجوانان جهان دست پیدا کرد. کره جنوبی با سه مدال طلا و یک برنز نایب قهرمان شد و تیم های ترکیه، روسیه و مکزیک به ترتیب عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

در عمر 16 ساله برگزاری این رقابت ها برای نخستین بار است که ایران عنوان قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص می دهد و تا به امروز کره ای ها همواره قهرمان بلامنازع این رقابت ها بوده اند.

در بخش بانوان نیز کره ای ها با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند. چین با سه طلا دوم شد و ترکیه و آمریکا و کرواسی در رده های بعدی قرار گرفتند.

رقابت های چهار روزه تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور 696 ورزشکار از 97 کشور جهان در سالن چند منظوره «های پرفورمنس اسپورتس سنتر» شهر تیخوانا مکزیک برگزار شد.

عزم جدی نوجوانان قهرمانی را برای ایران به ارمغان آورد

رئیس سازمان تربیت بدنی در پیامی قهرمانی تیم کشورمان در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که برای اولین بار و با شکست تیم کره جنوبی به دست آمد را تبریک گفت.

علی سعیدلو ضمن تبریک این قهرمانی در پیام خود اورده است:«خدای بزرگ را از بابت قهرمانی غرور انگیز و ارزشمند نوجوانان تکواندوکارایران در جهان شاکرم. بی شک این قهرمانی نشان از استعداد شگرف نوجوانان و جوانان ایران اسلامی دارد که با سرمایه گذاری ویژه دولت خدمتگزار در جای جای کشور محلی برای بروز استعدادهای خویش یافته و امروز بر بلندای تکواندو جهان با کسب 3 مدال طلا ، یک نقره و یک برنز سرود فتح و پیروزی خوانده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورند.

بی شک همین نوجوانان استخوانبندی تیم ملی بزرگسالان را در سال های آتی تشکیل خواهند داد و قطعا سازمان تربیت بدنی و فدراسیون با حمایت از این سرمایه ها، آنان را تا فتح قله های قهرمانی در سالهای آتی همراهی و حمایت خواهند نمود.»

در پیام تبریک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی آمده است:«کسب این قهرمانی که با شکست تیم ملی نوجوانان کره جنوبی برای اولین بار حاصل شد ، بار دیگر مهر تاییدی زد بر سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی که همانا نوجوانان و جوانان عزیز کشورمان می باشند ، باعزم جدی نوجوانان، مربیان آگاه و فهیم و بر نامه ریزی مسئولان این فدراسیون قهرمانی جهان به ارمغان آمد ، اینجانب ضمن تقدیر از تلاش و همت خستگی ناپذیر کادر فنی و اعضای تیم ملی نوجوانان تکواندو ایران، کسب مقام قهرمانی جهان را به جامعه ورزش و به ویژه خانواده این رشته که علاقه مندان زیادی را در کشورمان دارد تبریک عرض نموده و سرافرازی هر چه بیشتر قهرمانان ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها