احوال ناخوش این روزهای تلفن همراه

بهمن موسوی: جواد و محسن در حال مکالمه با یکدیگر هستند که به یکباره صدای ناآشنای آقا یا خانمی وسط مکالمه می‌پرد، پریسا ساعت 9 صبح به رویا پیامک زده و اکنون ساعت 4 عصر است که رویا زنگ می‌زند و می‌پرسد آیا پریسا کاری داشته است؟! رضا چندین بار تلفن منزلش را گرفته اما هر بار جواب می‌شنود که مشترک مورد نظر در دسترس نیست! یا شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد...! اینها چند نمونه ساده از وضعیتی است که تلفن‌های همراه در یک ماه اخیر دارند.
کد خبر: ۳۱۵۵۰۶

قطع مکالمه بین تماس، خط روی خط افتادن‌های مکرر، قاطی شدن مکالمات افراد مختلف با یکدیگر، نرسیدن یا با تاخیر زیاد رسیدن پیامک‌ها، عدم امکان مکالمه با تلفن همراه در برخی نقاط تهران یا شهرهای بزرگ، دشوار شدن تماس‌های بین‌شهری از طریق تلفن همراه، افزایش تماسهای ناموفق، نیازمند شدن ارائه یک مکالمه طولانی به چند بار تماس و چند پاره شدن مکالمات، دیر متصل شدن و به اصطلاح بوق خوردن تلفن‌های همراه هنگام ارتباط با یکدیگر و ده‌ها مورد ریز و درشتی که این روزها شهروندان در حال تجربه و گلایه کردن از آن هستند، ویژگی‌های کیفیت مکالمات تلفن همراه را تشکیل می‌دهد.

اما هیچ‌کس و از جمله اپراتور ملی تغییر ماهیت داده و ظاهرا خصوصی شده همراه اول حاضر به پاسخگویی و ارائه توضیح درباره علت این اختلالات، زمان رفع آن و سرانجام عذرخواهی از میلیون‌ها مشترکی که درگیر این اختلالات هستند، نیست. جالب اینجاست که این اپراتورها به محض فرارسیدن زمان پرداخت صورتحساب با ارسال پیامک‌هایی که اتفاقا این بار به موقع می‌رسند، مشترک را در فشار پرداخت هر چه سریع‌تر صورتحساب قرار می‌دهند، البته پرداخت بموقع هر صورتحسابی یک مساله مسلم است، اما توجه کامل و بی‌بهانه به حقوق مشتری هم یک وظیفه انکارناشدنی است و توازن میان این دو وظیفه است که بازاری سالم و عادلانه می‌سازد.

لذا باید از فرصت نگارش این سطور استفاده کرد و از اپراتور همراه اول و سایر اپراتورهایی که خدمات تلفن همراه در کشور ارائه می‌دهند خواست درباره علت اختلالات اخیر و زمان رفع آن، شفاف توضیح دهند. اما آنچه پیش از این توضیح، ضروری به نظر می‌رسد جبران خساراتی است که شهروندان به خاطر مواردی چون قطع مکالمه، ارسال پیامک‌های متعدد و مازاد ناخواسته و مجبور شدن به برقراری مکالمات اضافی به خاطر قطع مکالمه از طریق لحاظ شدن در صورتحساب و نیز برخی عوارض منفی روانی آن می‌پردازند. قطعا یک اپراتور مشتری مدار باید سهم‌ خود را در این افزایش هزینه شناسایی و داوطلبانه اقدام به کسر آن از صورتحساب مشتریان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها