انتقاد استاندارد از ناجا:

پلیس، آمار نقص فنی خودروها در تصادفات را اعلام نمی‌کند

گروه اقتصاد: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی گفت: پلیس بارها اعلام کرده که خودرو نقش زیادی در بروز تصادفات جاده‌ای دارد، اما تاکنون آماری در این زمینه به ما ارائه نکرده است.
کد خبر: ۳۱۳۰۱۵

نظام‌الدین برزگری در گفتگو با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: ‌از 2 سال پیش در کمیسیون ایمنی‌ راه‌ها پیگیر این هستیم تا پلیس آمار تصادف‌ها و کشته‌های حوادث جاده‌ای را که ناشی از نقص فنی خودروست، به ما ارائه کند؛ اما تاکنون هیچ‌گونه آماری در این ارتباط به ما ارائه نشده است. وی افزود: پلیس راهور ناجا همواره از ایمنی و استاندارد خودروهای تولید داخل انتقاد می‌کند، اما متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه آماری به ما ارائه نکرده تا بتوانیم به طور دقیق ایمنی خودروهای تولید داخل را بررسی کرده و به انتقادات پلیس پاسخ دهیم.

این مقام مسوول توضیح داد: پلیس باید در مواردی که تصادف به دلیل نقص فنی در خودرو رخ می‌دهد، نوع و سن خودرو را به ما اعلام کند تا بتوانیم براساس این اطلاعات، به بررسی بپردازیم.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی اضافه کرد: به عنوان مثال در مقطعی گفته می‌شود یک حادثه بر اثر نقص در سیستم ترمز خودرو رخ داده، اما در ادامه نوع یا سن این خودرو اعلام نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها