نوشیدن شیر در دوران بارداری خطر بروز ام‌اس را کاهش می‌دهد

گروه سلامت: براساس یافته‌های محقق ایرانی دانشگاه هاروارد، خطر بروز بیماری «ام‌اس» در نوزادان مادرانی که در دوران بارداری به میزان کافی شیر مصرف کرده‌ یا در رژیم غذایی خود از ویتامینD استفاده کرده‌اند، کمتر است. به گزارش ایسنا، دکتر فریبا میرزایی، محقق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد آمریکا پس از انجام پژوهش‌هایی در این خصوص گفت: خطر ابتلا به ام اس در میان افراد متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری خود به صورت روزانه 4 لیوان شیر مصرف کرده‌اند در قیاس با گروهی که به اندازه کافی از این ماده در رژیم غذایی خود بهره‌مند نبوده اند در حدود 56 درصد کمتر است. خطر ابتلا به «ام‌اس» در میان کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری به اندازه کافی ویتامین D مصرف کرده‌اند در قیاس با گروه دوم 45 درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۴

نتایج این تحقیق که در آوریل سال جاری در نشست آکادمی آمریکایی عصب شناسی در تورنتو ارائه خواهد شد، می‌افزاید: روز به روز بر شواهد مبتنی بر تاثیر ویتامین D بر کاهش خطر ابتلا به ام‌اس افزوده می‌شود.

مهم‌ترین منابع ویتامین D مواد غذایی مانند شیر و ماهی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را شامل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها