با اهدای جوایز برترین‌های بخش جنبی به فیلم‌های «طلا و مس»،«عصر روز دهم» و «نفوذی»

جشنواره فیلم فجر به خانه آخر رسید

با اهدای جوایز برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی ، پرونده بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز بسته شد و این رویداد سینمایی ، بعدازظهر 27 بهمن ماه در تالار حوزه هنری به منزل آخر خود رسید.
کد خبر: ۳۱۲۴۲۹

به گزارش خبرنگار ما در مراسمی که عصر روز سه شنبه در تالار حوزه هنری برگزار شد، فیلم‌های «طلا و مس» ، «عصر روز دهم» و «نفوذی» با اختصاص بیشترین جوایز به خود، با دست‌هایی پر از سکه طلا و لوح تقدیر از سالن خارج شدند.

در این مراسم 18 سازمان و نهاد، جوایز خود را به فیلم‌های «طلا و مس»، «لطفا مزاحم نشوید»، «شب واقعه»، «نفوذی»، «عصر روز دهم»، «پرواز مرغابی‌ها»، «حوالی اتوبان»، «پرسه در مه»، «طهران تهران»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «از کوچه‌های باران»،«خواب بد»، «قصه‌ها و واقعیت‌ها» و «دویدن در میان ابرها» اهدا کردند.در این مراسم وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از میلاد مرادی نسب بازیگر فیلم «دیگری» و اهدای پروانه حمایت به فیلم «همبازی» ساخته غلامرضا رمضانی، لوح تقدیر همراه 15 سکه بهار آزادی را به همایون اسعدیان، کارگردان فیلم «طلا و مس» اهدا کرد.

جوایز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز به این شرح اهدا شد: لوح تقدیر و 10 سکه بهار آزادی به حامد محمدی، فیلمنامه‌نویس فیلم طلا و مس ، لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به بهروز شعیبی بازیگر نقش اول مرد فیلم طلا و مس. لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به نگار جواهریان بازیگر نقش اول زن فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 4 سکه بهار آزادی به زهرا عباس زرگری بازیگر خردسال فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 4 سکه بهار آزادی به آیدا عادل پور بازیگر فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 8 سکه بهار آزادی به همایون اسعدیان کارگردان فیلم طلا و مس، لوح تقدیر و 8 سکه بهار آزادی به محسن عبدالوهاب فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم لطفا مزاحم نشوید، لوح تقدیر و 6 سکه بهار آزادی به هدایت هاشمی بازیگر نقش مکمل مرد فیلم لطفا مزاحم نشوید.

در ادامه مراسم، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز لوح تقدیر و 14 سکه بهار آزادی را به همایون شهنواز و شهرام اسدی، فیلمنامه‌نویسان فیلم «شب واقعه» و لوح تقدیر و 14 سکه بهار آزادی نیز به احمد کاوری و مهدی فیوضی فیلمنامه‌نویسان فیلم «نفوذی» اهدا کرد.

جوایز بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به احمد کاوری و مهدی فیوضی، کارگردانان فیلم نفوذی (لوح تقدیر و10 سکه بهار آزادی) و مجتبی راعی کارگردان عصر روز دهم (لوح تقدیر و 10 سکه بهارآزادی) اختصاص یافت.

چند جایزه برای «شب واقعه» و «نفوذی»

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تقدیر از فیلم های «طلا و مس» و «شکارچی شنبه»، لوح تقدیر و 15 سکه بهار آزادی به شهرام اسدی کارگردان فیلم «شب واقعه» اهدا کرد و جایزه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تقدیر از کارگردان فیلم‌های «آناهیتا»، «کیمیا و خاک» و «عصر روز دهم» به مهدی فیوضی و احمد کاوری (لوح تقدیر همراه 16 سکه بهار آزادی) اختصاص یافت.

لوح تقدیر و 15 سکه بهار آزادی جشنواره روستا به علی شاه حاتمی کارگردان فیلم «پرواز مرغابی‌ها» رسید و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز لوح تقدیر و 15 سکه بهار آزادی به مجتبی راعی کارگردان فیلم «عصر روز دهم» اهدا کرد.

مرکز ملی فرش ایران همایون اسعدیان کارگردان فیلم «طلا و مس» و موسسه ناجی هنر فیلم «حوالی اتوبان» به کارگردانی سیاوش اسعدی را به عنوان آثار برگزیده خود معرفی کرد. هر کدام از این دو موسسه لوح تقدیر و 15 سکه بهار آزادی به برگزیدگان اشاره شده، اهدا کردند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم‌های «هفت دقیقه تا پاییز» و «زمزمه با باد»، لوح تقدیر خود را به همراه 15 سکه بهار آزادی به بهرام توکلی کارگردان فیلم «پرسه در مه» اهدا کرد. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز ضمن تقدیر از کارگردان فیلم «چهل سالگی»، لوح تقدیر به همراه 15 سکه بهار آزادی به حامد محمدی، فیلمنامه‌نویس فیلم «طلا و مس» اهدا کرد و جایزه سازمان ورزش شهرداری تهران (لوح تقدیر و 15 سکه بهار آزادی ) به علی شاه‌حاتمی، کارگردان فیلم «پرواز مرغابی‌ها» تعلق گرفت.

جایزه مدیران تولید ، موسسات سمعی و بصری و سازمان امور مالیاتی

انجمن مدیران تولید نیز دو جایزه به این شرح اهدا کرد: لوح تقدیر و 10 سکه بهار آزادی به پیمان جعفری مدیر تولید «عصر روز دهم»، لوح تقدیر و 10 سکه بهار آزادی به محمدرضا نجفی مدیر تولید فیلم «طهران تهران.» دانشگاه تهران هم لوح تقدیر و 10 سکه بهار آزادی به همایون اسعدیان کارگردان فیلم «طلا و مس» و لوح تقدیر و 5 سکه بهار آزادی به عزیزالله حمیدنژاد، کارگردان فیلم «آناهیتا» اهدا کرد.انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات سمعی و بصری نیز جوایز خود را به این شرح اهدا کرد: تقدیر از سیدمجید موسویان فیلمنامه‌نویس فیلم «ازکوچه‌های باران» به همراه 3 سکه بهار آزادی، تقدیر از منوچهر هادی کارگردان فیلم «خواب بد» به همراه 4 سکه بهار آزادی، تقدیر از فیلم «قصه‌ها و واقعیت‌» به تهیه‌کنندگی سیمافیلم به همراه 5 سکه بهار آزادی. جایزه ویژه به امین فرج‌پور کارگردان فیلم «دویدن در میان ابرها» به همراه 3 سکه بهار آزادی.

سازمان امور مالیاتی کشور لوح تقدیر و 9 سکه بهار آزادی به منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم «عصر روز دهم» و لوح تقدیر و تعداد 6 سکه بهار آزادی به داریوش مهرجویی، کارگردان اپیزود اول فیلم طهران تهران اهدا کرد.

در ادامه نیز بانک سپه لوح تقدیر به همراه 15 سکه بهار آزادی به علیرضا امینی کارگردان فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» اختصاص داد.

در پایان مراسم جایزه بهترین سینمای جشنواره شامل لوح تقدیر و 5 سکه بهار آزادی به مجید مسچی، مدیر عامل موسسه سینما شهر (برای سینمای ناهید)، جایزه بهترین مدیریت سینما شامل لوح تقدیر و 4 سکه بهار آزادی به محمدقاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا و جایزه بهترین متصدی نمایش فیلم شامل لوح تقدیر به همراه 2 سکه بهار آزادی به مرتضی بهروز از پردیس سینمایی زندگی اهدا شد.

رضا استادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها