معاون آموزشی وزارت علوم:

ایران از نظر فضای آموزشی جزو 15 کشور جهان است

حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ایران از روی آمار و ارقام تعداد دانشجو و فضای آموزشی کشور در رتبه‌های بسیار خوبی قرار دارد و جزو 15 کشور برخوردار از نظر فضای آموزشی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۲۸۸

به گزارش فارس ، معاون آموزشی وزارت علوم افزود: عمده دستاوردهایی که در دهه فجر هر سال معرفی می‌شود مربوط به تلاشگران دانشگاه‌هاست. امروزه از روی آمار و ارقام تعداد دانشجو و فضای آموزشی در کشور در رتبه‌های بسیار خوبی هستیم و جزو 15 کشور برخوردار از نظر فضای آموزشی محسوب می‌شویم، همچنین نرخ رشد دانشجو در کشور ما در 30 سال اخیر 20 برابر شده در حالی که نرخ رشد جمعیت فقط 2 برابر بوده است.دیگر نیازی به توسعه کمی نداریم و باید دانشگاه‌ها از نظر کیفی رشد پیدا کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: در دنیای مدرن ابتدا مشکلات جامعه کشف شده و سپس پژوهش‌هایی برای رفع آن انجام می‌شود که نتیجه آن حل مشکلات در قالب مقالات است و امروز سرانه ارائه مقاله‌های ایران به جهان بیش از یک درصد است که از میانگین جمعیت ما در جهان بالاتر رفته و البته این مقالات باید پاسخگوی مشکلات کشور باشد.

نادری‌منش با طرح این پرسش از جامعه دانشگاهی خواست با الگو قرار دادن بحث اصلاح الگوی مصرف مقاله‌های خود را به سمت حل مشکلات و کاربردی کردن پیش ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها