گروه اقتصاد: وزیر نیرو از ارائه لایحه دو فوریتی دولت برای جبران کسری 3 هزار میلیارد تومانی بودجه صنعت برق در روزهای آینده خبر داده است.
کد خبر: ۳۱۰۸۴۳

سیدعماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با فارس تصریح کرد: دولت با توجه به کسری بودجه زیاد صنعت برق کشور لایحه‌ دو فوریتی را برای تامین کسری 30000 میلیارد ریالی این بخش از محل صندوق ذخیره ارزی تصویب کرده که بزودی تقدیم مجلس می‌شود تا به گفته وزیر نیرو بخشی از کسری بودجه و مشکلات این حوزه را بر طرف کند.

وی گفت که در نشست مشترک مسوولان این کمیسیون و مسوولان وزارت نیرو نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم از افزایش بهای برق با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح و مقرر شد میزان و ارتفاع افزایش قیمت برق در پروسه 5 ساله‌ای که در مجلس به تصویب رسیده، مشخص شود.

حسینی افزود: با توجه به این‌که قرار است قیمت برق بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از 2 برابر افزایش یابد، این افزایش باید پلکانی صورت گیرد و حد معقولی برای آن در نظر گرفته شود تا در سال اول اجرای این قانون صنعت برق با شوک مواجه نشود و مردم نیز کمتر تحت فشار قرار گیرند و شاهد تنش‌های روانی و اجتماعی نباشیم؛ گر چه مبلغی از پرداختی‌های مردم به عنوان یارانه به آنها باز می‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها