اعضای خانواده برای سرقت 8 کیلو طلا، 20 متر تونل زدند

گروه حوادث: اعضای یک خانواده که با حفر تونل 20 متری به یک مغازه‌ طلافروشی 8 کیلو طلا سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش صاحب یک مغازه طلافروشی در یکی از محله‌های کرمانشاه وقتی وارد مغازه‌اش- که داخل یک پاسا ژ بود - شد با مشاهده حفره‌ای در مغازه خود و باز بودن در گاوصندوق سراسیمه موضوع را به پلیس گزارش کرد.
کد خبر: ۳۱۰۴۰۹

دقایقی پس از این تماس، ماموران پلیس آگاهی با عزیمت به محل مشاهده کردند سارقان حرفه‌ای با حفر تونلی در حدود 20 متر از پشت پاساژ، نیمه‌شب وارد محل شده و با گشودن در گاوصندوق طلاهای موجود را سرقت کرده‌اند. با تحقیق از شاهدان عینی موضوع این سرقت به بازپرس دادسرای کرمانشاه گزارش شد و ماموران تحقیقات خود را برای رازگشایی از این سرقت آغاز کردند.

سرنخ

سرهنگ امیدی، رئیس‌پلیس آگاهی کرمانشاه در این باره به «جام‌جم»، گفت: بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی حاکی از آن بود که سارقان با اطلاع از موقعیت فیزیکی محل طلافروشی، احتمالا از چند ماه پیش و بدون آن‌که توجه کسی را جلب کنند، شروع به حفر تونل کرده‌اند و در فرصتی مناسب طلاهای موجود در محل را سرقت کرده‌اند.

رئیس‌پلیس آگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد:‌ در حالی که تحقیقات میدانی در این زمینه ادامه داشت، ماموران اطلاع پیدا کردند، یک روز پس از سرقت 8 کیلو طلا زن و مردی با مراجعه به طلافروشی‌ها اقدام به فروش طلا می‌کنند. ماموران با به دست آمدن این سرنخ و با شناسایی هویت این زن و مرد، آنها را زیرنظر گرفتند. تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا این‌که آنها متوجه شدند این زوج با همدستی خواهر و برادر خود علاوه بر کرمانشاه به شهرهای دیگر نیز مراجعه کرده و طلاها را فروخته‌اند.

دستگیری متهمان

سرهنگ امیدی در ادامه اظهار کرد: پس از جمع‌بندی اطلاعات 4 فرد مظنون که پیش از این از سوی پلیس آگاهی شناسایی شده بودند در یک اقدام ضربتی در محل سکونتشان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان در تحقیقات ابتدا منکر جرم شدند، اما در ادامه و پس از مشاهده دلایل و مدارک جمع‌آوری شده به سرقت طلا اعتراف کردند و گفتند از چندی پیش نقشه حفر تونل و سرقت از طلافروشی را طراحی کرده‌اند و پس از اجرای نقشه‌شان به فروش یا تعویض طلاهای دزدی اقدام کرده‌اند.

دستگیری 19 مالخر

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از اعترافات سارقان خانوادگی 19 نفر از خریداران طلاهای مسروقه در کرمانشاه و دیگر شهرها دستگیر شدند و مقادیر قابل توجهی از طلاهای مسروقه از آنها کشف و ضبط شد که در این ارتباط تلاش برای دستگیری دیگر خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.

سرهنگ امیدی تاکید کرد: برخورد جدی پلیس آگاهی با خریداران اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفته است و با تعامل انجام شده با مجامع صنفی و قضایی علاوه بر برخورد قانونی با این افراد، مجازات‌های لازم در مورد آنها اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها