10 اشتباه نابخشودنی طراحان وب

بارها پیش آمده که خواسته و ناخواسته، برای بهترکردن وب‌سایت ازنشانه‌هایی استفاده کردیم که بعدا به ضرر وب‌سایت تمام شده‌اند، این نشانه‌ها، که معمولا برای اطلاع‌رسانی و تمرکز روی یک چیز خاص است، باعث آزردگی چشم یا ذهن مخاطب می‌شود. در ادامه به چند مورد از بدترین کارهایی که یک طراح می‌تواند انجام دهد، می‌پردازیم:
کد خبر: ۳۱۰۱۳۷

1- ‌Pop up‌ها و صفحات خودکار:

یکی از روش‌های تبلیغ داخل بسیاری از وب‌سایت‌ها، باز شدن پنجره‌های موسوم به پاپ‌آپ است اما جالب این‌جاست که بدترین روش برای تبلیغ نیز همین است. کاربران معمولا به‌جای بستن پنجره پاپ‌آپ، پنجره وب‌سایت را هم می‌بندند و دیگر به آنجا سر نمی‌زنند مگر اینکه مجبور باشند.

2– نوشته‌ها مهم هستند ‌ ‌

در یک همه‌پرسی که توسط موسسه ‌Landslide‌ انجام شد، حدودا دو سوم از آراء، فونت نامناسب را دلیل نخواندن سایت مورد نظر می‌دانستند. ‌ ‌

3– لینک‌های غیر استاندارد

این 5روش کلیدی را در کلیه لینک‌ها به‌کار گیرید:

– زیر لینک‌ها خط بکشید. (ولی جاهایی که لینک نیستند را ‌Underline‌ نکنید.)

– لینک‌های کلیک شده را رنگی کنید.

– برای بهتر‌شدن سایت از نظر جستجو ‌(SEO)‌ داخل سایت به‌جای عبارت "اینجا را کلیک کنید"،متن را بنویسید و لینک کنید.

– از به کار بردن متدهای جاوا اسکریپت که قابلیت تعاملی لینک را پایین می‌آورد خودداری کنید.

– صفحات را در یک پنجره جدید باز نکنید مگر در یک سری موارد خاص مانند باز کردن ‌PDF‌ یا پرکردن فرم که آن هم ضدارزش است.

4– فلش

استفاده نابجا از فلش یک شکست بزرگ در طراحی وب است. در سال 2005 ادوبی فلش، مدال برنز را در آزار‌دهندگی پیدا کرد! با وجود تمام تمهیدات انجام شده و توصیه‌های انجام گرفته، اکثر وب‌سایت‌های فلش از کاربردهای نابجا و عناصر غیرمفید این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند. اگر شما یک محتوای نامناسب دارید، مطمئن باشید که با استفاده از تکنیک‌های حرکتی نمی‌توانید سایت خود را بهبود بخشید. بنابراین بهتر است به جای این کارها از عکس‌های زیبا‌تر و متون پخته‌تر استفاده کنید.

5– محتوای مختص وب

داخل هر صفحه یک مطلب ارزشمند برای ارائه داشته باشید. نوشته برای وب؛ کوتاه، خوانا و هدفمند است. همچنین بهتر است پاسخگوی سوالات کاربران باشد و از زبان‌مردمی به‌جای استفاده از کلمات عجیب و ابداعی استفاده کند.

6– جستجوی بد

رعایت کردن موارد بالا تا به‌حال آسان بود اما متاسفانه درست کردن جستجوی سایت موردی است که شرکت‌ها برای نیل به‌ آن باید سرمایه‌گذاری کنند. در کشور ما به دلیل رعایت‌نشدن بسیاری از استاندارد‌ها انجام دادن این امر در رابطه با کشور‌های غربی بسیار آسان‌تر است.

7– عدم تطابق با ‌Browser‌ در باز شدن سایت

در حال حاضر در بیشتر کشورهای غربی ‌Firefox‌ و در کشور ما ‌IE‌ به عنوان ‌Browser‌های استاندارد استفاده می‌شود. اما شما نمی‌توانید کاربرتان را برای استفاده از ‌Browser‌ محدود کنید. با رعایت استانداردهای ‌C3W‌ و ‌4 Html‌ وب‌سایت شما در اکثر ‌Browser‌ها یکسان دیده می‌شود.

8– فرم‌های ورود اطلاعات طولانی و پیچیده:

خوب به ذهن بسپارید که هیچ‌کس تمایل ندارد یک فرم 5صفحه‌ای را پای کامپیوتر خود پر کند. بنابراین اطلاعات را تا حد امکان ساده کنید.

9–عدم‌درج اطلاعات تماس با ما یا اطلاعات مربوط به کمپانی

علاوه بر این که فرم تماس با ما و درباره ما و شماره تلفن برای یک وب‌سایت حیاتی است، قرار دادن یک سری ‌Email‌ از افراد حقیقی نیز در وب‌سایت‌ها اعتبار دهنده است. نمی‌شود به شرکتی که آدرس ندارد، پولی پرداخت کرد یا به‌ اندازه کافی به آن اعتماد کرد.

‌ ‌10– بزرگ شدن نا‌مناسب عکس‌ها

یکی از ویژگی‌هایی که اخیرا خیلی مورد نیاز است، نمایش عکس محصول مورد فروش به مشتری در یک پنجره جدید و بزرگتر با یک دکمه بستن است. هنگامی که مشتری تصویر محصول مورد نظر خود را می‌بیند، اعتمادش بیشتر جلب می‌شود.

معمولا وب‌سایت‌ها این نکته را رعایت می‌کنند اما بزرگترین مشکل آنجا است که با کلیک بر روی عکس فعلی یک عکس با همین ابعاد در یک پنجره جدید ایجاد می‌شود. درست است که شما می‌خواهید سرعت لود بالایی داشته باشید تا کاربر خسته نشود اما هنگامی که کاربر بر روی عکس برای بزرگ شدن کلیک می‌کند، حتما انتظار ‌Download‌ شدن آن‌را نیز تحمل می‌کند.

علیرضا طیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها