![خطر پرتوهای فرابنفش، آلاینده ازون و گرمای بیسابقه | چرا کمیته اضطرار تشکیل نمیشود؟](/files/fa/news/1403/5/5/1236632_213.jpg)
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
به گزارش ایسنا، یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اندازهگیریهای انجام شده به صورت مستقیم توسط ایستگاههای سنجش آلودگی صوتی، مشخص شده است که بیشترین آلودگی صوتی مربوط به خودروها را پیکان با 3/81 دسیبل ایجاد میکند و بعد به ترتیب پژو 405، رنو 5 و پراید بیشترین آلودگی صوتی را تولید میکنند.به گفته وی، حدود 48 درصد خودروهای سواری در تهران صدایی بالاتر از 81 دسیبل ایجاد میکنند، در حالی که استاندارد آلودگی صوتی خودروهای سواری 74 دسیبل است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: شهر تهران از نظر آلودگی صوتی در وضعیت مناسبی به سر نمیبرد و در نزدیکی خیابانهای شلوغ و نزدیکی بزرگراهها وضعیت این نوع آلودگی بیشتر از نقاط دیگر است.
رشیدی ادامه داد: در اکثر نقاط نزدیک بزرگراهها و خیابانهای پرتردد، آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد است، بدین معنی که بسیاری از نقاط شهر تهران بویژه در ساعات پیک سفری صبح و بعدازظهر از نظر آلودگی صوتی در وضعیت ناسالم قرار دارند.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین: