خاوری خواستار شد:

بازنگری در قوانین ناظر بر عملکرد بانکهای دولتی

رئیس شورایعالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی، بر بازنگری قوانین بانکی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، قوانین ناظر بر نحوه اداره و عملکرد پنج بانک دولتی کشور، قدیمی است.
کد خبر: ۲۹۹۴۸۴

به گزارش مهر، محمودرضا خاوری امروز در کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی گفت: قوانین ناظر بر نحوه اداره و عملکرد پنج بانک دولتی کشور، قدیمی و بر مبنای قواعد سال 1358 است. این درحالی است که برای افزایش کارایی و حضور در عرصه رقابتی سیستم بانکی، این قوانین باید مورد بازنگری قرار گیرند.

 رئیس شورایعالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی با بیان اینکه ورود بانکهای خصوصی به شکل گیری فضای رقابتی در عرصه بانکداری کمک کرده است، افزود: اولین مساله در شکل گیری رقابت، بازار یابی و مشتری مداری، ایجاد نظارت برای اعمال قوائد یکسان در بانکها است.

وی تصریح کرد: نباید ارتقای کیفیت خدمات و نقش قوائد نظارتی به منظور حفظ سلامت بانکها، نادیده گرفته شود.

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی با اشاره به ضرورتهای شکل گیری بازاریابی در سیستم بانکی، گفت: در شرایط خاص پس از انقلاب، رقابت معنایی نداشت و سیاستها و شیوه های جذب و نگهداری نیروها یکسان بود.

وی ادامه داد: در آن مقطع بحث اصلی، استقرار نظام بود تا ارکان اداری کشور رفته رفته آمادگی پیدا کنند.

خاوری اظهار داشت: در نظارت بر عملکرد بانکها باید به گونه ای عملی شود تا در فضای رقابتی، بهترین خدمات ارائه شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران، ورود بانکهای خصوصی و خصوصی سازی بانکهای دولتی را، در مشارکت مردم در اقتصاد و فعال کردن نهادهای اقتصادی تاثیرگذار عنوان کرد.

خاوری با بیان اینکه بازاریابی به معنای وعده دادن نیست، گفت: شناخت بازار و تامین نیازهای مشتریان، ارائه محصولات جدید بانکی، حفظ مشتری موجود و آسان سازی فرآیندها، باید در سرلوحه فعالیت بانکها قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه دنیا، بازاریابی را به عنوان یک علم، فن و هنر می داند و هنرمند باید فراتر از زمان حرکت کند.

خاوری افزود: بانکها باید با توجه به شناخت نیازها، وسعت و جمعیت کشور، اقداماتی را انجام دهند تا ضمن حفظ مشتری و وجود فضای رقابتی، سهم بیشتری را برای خود کسب کنند.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: بازاریابی باید بر پایه صداقت و حقیقت باشد و کارکنان، از اهداف بانک مطلع باشند. در غیر این صورت نتیجه ای از بازاریابی حاصل نمی شود.

وی اظهار داشت: اولین قدم بانکها آن است که مشتری را به حقوق خود آگاه سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها