بر اثر گازگرفتگی رخ داد

مرگ مدیرعامل شرکت خریدار سهام مخابرات

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، خریدار سهام شرکت مخابرات که از آن به عنوان بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس ایران یاد می‌شود، به اتفاق همسرش در محل سکونت خود دچار گازگرفتگی شده و به طور ناگهانی جان باختند.
کد خبر: ۲۹۹۳۵۶

محمدحسین شاملو، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: حوالی ظهر روز پنجشنبه ماموران انتظامی با گزارشی به دادسرای جنایی اعلام کردند زن و مردی که دچار گازگرفتگی شده بودند پس از انتقال به بیمارستان شهید چمران به فاصله یک ساعت از همدیگر بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

پس از این گزارش مشخص شد مرد فوت شده دکتر مجید سلیمانی‌پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین است که از چندی پیش به عنوان خریدار سهام شرکت مخابرات ایران معرفی شده است.

شاملو افزود: با اعزام تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی، بررسی‌های اولیه در محل نشان می‌داد که این زوج به علت نشت گاز از موتورخانه دچار مسمومیت شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند که در این ارتباط آزمایش اولیه پزشکی قانونی از روی پوست دکتر سلیمانی‌پور و همسرش، گازگرفتگی و وجود گاز2CO را تایید کرده است.

وی افزود: گزارش پلیس حاکی از نشت گاز از موتورخانه به محل سکونت سلیمانی‌پور است و هیچ مورد جنایی و مشکوک در این ارتباط به دست نیامده است.

بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تصریح کرد: از نظر ما تا این لحظه مرگ این زوج تنها یک اتفاق بوده اما در کنار این موضوع دستور سم‌شناسی و تحقیقات تکمیلی نیز صادر شده است.

فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز با اشاره به آخرین پیگیری‌های مربوط به مرگ دکتر سلیمانی و همسرش در محل سکونت‌شان گفت: شواهد و بررسی‌های اولیه کارشناسان حاکی از مرگ این زوج بر اثر استنشاق گاز 2 Co است. هم‌اکنون نیز یک تیم از کارشناسان در بخش پلیس آگاهی، پزشکی قانونی و دیگر عوامل در حال بررسی و تحقیق در ارتباط با این موضوع هستند که نتیجه بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

سلیمانی‌پور که بود؟

اهمیت بررسی درگذشت مرحوم مجید سلیمانی‌پور به جایگاه مدیریتی وی در کنسرسیوم پرحاشیه‌ای بازمی‌گردد که در بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس نیمی از سهام شرکت مخابرات ایران را از آن خود کرد.

کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در جریان رقابتی که حاشیه‌های زیادی داشت، موفق شد بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس را به نام خود رقم بزند و 50 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش 8 میلیارد دلار خریداری کند.

فروش این میزان سهام به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین با ابهام‌های زیادی روبه‌رو شد؛ به طوری که پس از فروش سهام مخابرات به این شرکت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای رقابت و بسیاری از کارشناسان نسبت به غیررقابتی بودن این معامله لب به سخن گشودند.

حتی شرکت پیشگامان کویر یزد که از رقبای اصلی خرید سهام مخابرات بود، به دنبال آن که لحظاتی پیش از آغاز معامله از جریان رقابت کنار گذاشته شد، از سازمان خصوصی‌سازی طرح شکایت کرده است و مدیران سازمان خصوصی‌سازی باید بزودی برای ارائه توضیح در دادگاه حاضر شوند.به دنبال همه این رخدادها، مدیریت بازار اوراق بهادار از قطعی شدن این معامله خبر داد. روابط عمومی شرکت توسعه اعتماد مبین نیز اعلام کرد: 1564 میلیارد تومان معادل 20 درصد از مبلغ کل معامله به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار واریز شده است و به این ترتیب این معامله قطعی شد.

با این حال در روزهای اخیر سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که از نظر این سازمان معامله سهام مخابرات باید ابطال شود و خواستار تشکیل جلسه شورای رقابت و اعلام نظر در این باره شده بود، حال آن که شورای رقابت هنوز ساختمانی برای استقرار و تشکیل جلسه ندارد. پیش از آن نیز کمیسیون ویژه نظارتی مجلس در اصل 44 ایراداتی را به این معامله وارد کرده بود.

کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» کیست؟

کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» ترکیبی از دو شرکت سرمایه‌گذاری و یک شرکت فعال در زمینه مخابراتی است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری «توسعه اعتماد» و «شهریار مهستان» به همراه شرکت «گسترش الکترونیک مبین ایران»، سه شرکتی هستند که اعضای این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها