فرزین :

استرداد لایحه هدفمندی یارانه‌ها فعلا منتفی شد

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت اعلام کرد با برگشت لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از شورای نگهبان به مجلس، شرایط برای اصلاح این لایحه در پارلمان فراهم و استرداد آن نیز فعلا منتفی شد.
کد خبر: ۲۹۹۲۱۳

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه شورای نگهبان لایحه هدفمندکردن یارانه ها را برای رفع ابهام به مجلس شورای اسلامی برگردانده است، گفت: هم اکنون شرایط برای اصلاح موارد اختلافی دولت و مجلس بر سر لایحه هدفمندکردن یارانه ها فراهم شده است.

مهر پرسید آیا در این شرایط دولت بازهم خواهان استرداد لایحه هدفمندکردن یارانه ها از مجلس است؟ که فرزین پاسخ داد: باتوجه به برگشت لایحه هدفمندکردن یارانه ها از شورای نگهبان به مجلس و توافقات قبلی دولت و کمیسیون ویژه مجلس، این موضوع فعلا منتفی شده است.

وی بازگشت لایحه هدفمندکردن یارانه ها به مجلس را فرصت مناسبی دانست تا توافقات گذشته دولت و کمیسیون ویژه مجلس برای تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها به منظور رفع اختلاف موجود، در این لایحه گنجانده شود.

فرزین تاکید کرد: اگر لایحه هدفمندکردن یارانه ها به بودجه عمومی پیوند بخورد دولت هر ساله باید چندین متمم بودجه عمومی به مجلس ارسال کند، زیرا براساس این لایحه، دولت در زمانی که قیمت حامل‌های انرژی بیش از 25 درصد فوب خلیج فارس تغییر کند، مجبور خواهد بود تغییرات قیمتی را اعمال کند، که عملا موجبات ارائه چندین متمم را فراهم می کند.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت توضیح داد: اگر امسال لایحه هدفمندکردن یارانه ها به همین شکل مصوب شده بود، به دلیل تغییر بیش از 25 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در خلیج فارس، دولت باید چندین متمم بودجه ای به مجلس ارسال می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها