کمی از سیاست

آیت‌الله مکارم شیرازی: اول آتش‌بس شود

ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی درباره راهکارش برای عبور از شرایط فعلی تصریح کرد: در جایی که جنگ می‌شود اول نمی‌آیند پیمان صلح را بنویسند، اول آتش بس می‌کنند و می‌گویند موافقت کنید مدتی آتش‌بس شود، فضا که آرام شد می‌نشینند و گفتگو می‌کنند. به عقیده من الان باید آتش‌بس بشود. اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم، وحدت راهکار دارد. وی با اشاره به این‌که این وحدت درباره کسانی است که به قانون اساسی، رهبری، اسلام و منافع کشور اعتقاد دارند، تاکید کرد: من بکرات گفته‌ام عده معدودی آشوبگر خیابانی بودند که حساب آنها جداست.
کد خبر: ۲۹۹۰۹۰

پرویز داوودی، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد

ایرنا: پرویز داوودی طی حکمی از سوی رئیس‌جمهور به ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب شد.

فراکسیون اصولگرایان: شکست‌خوردگان در انتخابات دست از لجبازی سیاسی بردارند

ایرنا: فراکسیون اصولگرایان مجلس در بیانیه‌ای که به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو صادر شد خطاب به آن عده‌ای که با نوشته‌ها و مواضع خود فرصت بازیگری و نقش‌آفرینی مخرب دشمن را فراهم کردند، تصریح کرد: به آقایان توصیه می‌کنیم دست از رفتارهایی که بوی لجبازی سیاسی از آن استشمام می‌شود، بردارند. به گزارش ایرنا، در این بیانیه نمایندگان از صاحب‌نظران و محققان سیاسی خواستند تا فضای غبارآلود سیاسی که محیط رشد حرکت‌های احساسی و غیرعقلانی و زمینه دخالت‌های سیاسی و فرهنگی بیگانگان است به فضای عقلانی بر مبنای گفتگوهای سازنده تبدیل شود.

ایران خواستار آزادی تبعه‌ زندانی خود در آمریکا شد

ایرنا: منوچهر متکی وزیر امور خارجه با اعتراض شدید نسبت به اقدامات آمریکا در بازداشت غیرقانونی اتباع ایرانی خواستار آزادی بدون قید و شرط امیرحسین اردبیلی، تبعه ایرانی در بند آمریکایی‌ها شد.امیرحسین اردبیلی در سال 2007 در گرجستان به اتهام فروش اسلحه به جمهوری اسلامی ایران دستگیر و مخفیانه به آمریکا فرستاده شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه:از قطع رابطه با مغرب متاسفیم

مهر: سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: برخی کشورها از اختلافات در جهان اسلام خوشحال می‌شوند و از آنها بهره‌داری می‌کنند و به همین دلیل جهان اسلام باید هوشیاری لازم را برای شناسایی ریشه اختلافات داشته باشد. رامین مهمانپرست درباره روابط ایران با کشور مغرب که از چندماه قبل به صورت یکجانبه از سوی این کشور قطع شده است، تاکید کرد: ما از اقدام کشور مغرب اظهار تاسف کردیم، چون هیچگاه موافق اختلاف بین کشورهای اسلامی نبوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها