35 روستای کرمان در محاصره سیل قرار گرفتند

خسارات سیل در برخی از مناطق استانها

فرماندار ریگان با اشاره به وقوع سیل در پی بارندگی دو روز گذشته در ریگان از خسارت 50 تا 100 درصدی به هزار و 100 واحد مسکونی و در محاصره قرار گرفته 35 روستا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۹۴۲

محمد برزنگ در گفتگو با مهر با اشاره به وقوع سیل در شهرستان ریگان به دلیل بارش شدید باران در این شهرستان گفت: هم اکنون 35 روستا در شهرستان ریگان در محاصره سیل قرار دارند و راه ارتباطی با این روستاها مسدود است.

وی گفت: به دلیل قطع ارتباط با این روستاها میزان خسارت وارده به این روستاها مشخص نشده است.

برزنگ همچنین از خسارت به راه های روستایی و معابر شهر ریگان خبر داد و گفت: گروه های امدادی در حال بازگشایی این راهها هستند.

خسارت به 1100 واحد مسکونی

وی همچنین از آبگرفتگی و خسارت 50 تا 100 درصد به هزار و 100 واحد مسکونی در شهرستان ریگان به خصوص در روستاهای سیل زده خبر داد و خواستار کمک رسانی از سوی دستگاه های امدادی به ساکنان این واحدهای مسکونی شد.

برزنگ افزود: بر اثر خسارت سیل به تاسیسات زیربنایی همچنین برق و آب نزدیک به 40 روستا در شهرستان ریگان قطع شده است و تلاش برای رفع این مشکل همچنان ادامه دارد.

کهنوج، قلعه گنج و رودبار بیشترین خسارت

وی همچنان از بروز خسارت سنگین به بخش کشاورزی در این منطقه خبر داد و گفت: بسیاری از مزارع و باغها و دامهای کشاورزان دچار خسارت بالا شده اند.

وی درخصوص فعالیت مدارس در ریگان گفت: به دلیل خسارت تعدادی از مدارس در ریگان بیش از سه هزار دانش آموز در روز جاری با تعطیلی مدارس مواجه شدند.

شهرستان ریگان از شهرستانهای تازه تاسیس استان کرمان نیز درحالی با سیل درگیر شده است که رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه کرمان بیشترین تلفات سیل در جنوب کرمان را در شهرستانهای کهنوج، قلعه گنج و رودبار دانست.

خبرها حاکی از آن است که شهرستان فهرج نیز درگیر مشکل سیل شده و عملا تاکنون شهرستانهای سیل زده استان کرمان به پنج شهرستان افزایش یافته است.

خسارت 1700 کیلومتر راه و 115 پل ارتباطی در کرمان


بنابراین گزارش دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان با اشاره به اینکه استان درگیر سیلاب شده است، گفت: هزار و 750 کیلومتر راه ارتباطی و 115 دهنه پل در سیل جنوب کرمان خسارت دیده است.

محسن صالحی اظهار داشت: سیل استان کرمان را درگیر کرده است به طوریکه شهرستانهای کهنوج، قلعه گنج، ریگان ، رودبار و فهرج دچار سیل زدگی شده اند.

صالحی گفت: بر اثر بروز سیلاب در مناطق مختلف کرمان خانه های مسکونی، راه های ارتباطی، زیر ساختها و کشاورزی و دامپروری در این مناطق دچار خسارت شده است.

وی گفت: راه ارتباطی کهنوج - قلعه گنج که از شب گذشته بسته بود و عصر امروز بازگشایی شد اما مسیر ارتباطی زهکلوت - ایرانشهر همچنان مسدود است.

دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته هزار و 750 کیلومتر راه ارتباطی اصلی و روستایی دچار خسارت و آبگرفتگی شده اند و راه ارتباطی تعدادی از روستاها در این شهرستانها قطع شده است.

وی اضافه کرد: سه دستگاه پل نیز به طور کامل تخریب شده است و 112 پل نیز از 10 تا 50 درصد آسیب دیده است.

صالحی عنوان کرد: 100 کیلومتر شانه جاده نیز دچار خسارت شده است و 150 مسیر و راه ارتباطی نیز که از صبح امروز به دلیل برف گرفتگی مسدود شده بودند، بازگشایی شده اند.

قطع ارتباط  110 روستای بخش رودخانه شهرستان رودان

بخشدار رودخانه از توابع شهرستان رودان گفت: بارندگی دو روز گذشته در بخش رودخانه باعث قطع ارتباط بیش از 110 روستا شده است.

جعفر کرامتی در بندرعباس، افزود: بارندگی های روز گذشته باعث طغیان رودخانه و قطع راههای ارتباطی 110 روستا به مرکز بخش و مرکز شهرستان شده است.

وی اظهار داشت: بارندگیهای شب گذشته تا کنون موجب تخریب آبنمای رودخانه بیدان در محور زیارتعلی به "باجانی" و قطع ارتباط 10 روستا روستا به دهستان مرکزی و همچنین تخریب آبنمای جاده ای در دست احداث نازدشت به "گلاشکر" شده است.

به گفته وی، لوله های آب 10 روستا بر اثر طغیان رودخانه قطع شده است و همچنین محله "استیتک نازدشت" و از همه مهمتر تخریب پل اصلی زیارت علی به دهستانهای رودخانه و مسافر آباد شده است.

بخشدار بخش رودخانه شهرستان رودان تصریح کرد: بارندگی باعث تخریب سیل بندهای اطراف مزارع و باغها و تخریب شبکه های آب و برق برخی مناطق شهرستان رودان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها