صمد مرفاوی پس از شکست از سپاهان خواستار شد

چاره‌جویی برای خروج استقلال از بحران

گروه ورزش: حالا دیگر کبک سپاهانی‌ها با امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر فوتبال خروس می‌خواند، یکه‌تازی در صدر جدول با 37 امتیاز و 4 امتیاز برتری نسبت به تیم دوم یعنی ذوب‌آهن. سپاهان که در حال حاضر از انسجام تیمی خوب و بی‌نظیری برخوردار است، در بازی بزرگ و حساس هفته هجدهم لیگ، استقلال را نیز به سرنوشت پرسپولیس در فولادشهر دچار ساخت تا امیر قلعه‌نویی حالا خیلی از مسائل فوتبالی و پیرامونی خود را حل شده دیده و به‌نوعی به دیگران پز کار و عملکردش را بدهد.
کد خبر: ۲۹۸۹۰۴

قلعه‌نویی که این روزها به قول خود می‌خواهد حرفه‌ای عمل کرده و وارد مسائل حاشیه‌ای نشود، بدون آن‌که وارد جنگ‌های رسانه‌ای پیش از بازی با استقلال شود، تیمش را از هر حیث برای بازی بزرگ شنبه در فولادشهر آماده ساخت تا با دیکته کردن افکار و تاکتیک‌های مورد نظرش به بازیکنان و مجموعه تیم، سپاهان را با تمام قوا به میدانی بفرستد که سوی دیگرش صمد مرفاوی دستیار و همکار دیرینه‌اش قرار داشت، البته با شرایطی متفاوت و لرزان روی نیمکت مربیگری آبی‌های پایتخت.

صمد که طی روزهای قبل از این بازی نیز خواسته و ناخواسته وارد مسائل حاشیه‌ای شده بود تا به نوعی فضای ملتهب ذهنی خود را پیش جماعت فوتبالی به تصویر بکشد، گرچه تیمش را در مقابل سپاهان خوب آرایش داده و به زمین فرستاده بود، اما او و تیمش بدشانس بودند که در روز خوب سیدمهدی رحمتی و درخشش این دروازه‌بان، هیچ‌یک از موقعیت‌هایشان به گل تبدیل نشد تا در طرف مقابل و روی اشتباه فاحش مدافعان میانی این تیم، عماد رضا، مهاجم عراقی و فرصت‌طلب سپاهانی‌ها، پشت سر دفاع آبی‌ها خود را در شرایط تک به تک با وحید طالب‌لو دیده و با ضربه سری دقیق در دقیقه 45، توپ را به قعر دروازه آبی‌ها هدایت کرده تا عملا حریف را در شرایط روحی بدی به لحاظ شکست قرار دهد. شاید اگر همه چیز مطابق انتظار استقلال پیش می‌رفت و موقعیت‌های ایجاد شده توسط فرهاد مجیدی و آرش برهانی به گل تبدیل می‌شد، تیم مهمان باید نیمه اول حداقل با نتیجه دو بر یک به رختکن می‌رفت؛ اما نه تنها این چنین نشد بلکه در دقیقه 63 وبه دنبال حرفه‌ای‌گری عماد رضا، مسعود مرادی در سوت خود به نشانه پنالتی دمید تا هادی عقیلی در ضربه‌ای که یک بار تکرار شد، تیر خلاص را به قلب تیم استقلال شلیک کند.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری در خصوص این پنالتی در پایان بازی چنین اظهارنظر کرد: برخورد صورت گرفته در درون محوطه جریمه استقلال نه تنها پنالتی نبود بلکه به نوعی باید خطای عماد رضا گرفته می‌شد که برای مدافع استقلال (شکوری) ایجاد سد کرد. او بر این اساس این پنالتی را تنها نقطه ضعف و ایراد مسعود مرادی در قضاوت دیدار سپاهان اصفهان و استقلال تهران دانست؛ پنالتی‌ای که البته بسیار هم تاثیرگذار بود تا استقلالی‌ها پس از پذیرش گل دوم به بازی احساسی روی آورده و نتوانند در نتیجه تغییری را صورت دهند. شکستی که برای آنها بسیار گران تمام شد تا در جدول رده‌بندی تا رتبه هفتم سقوط کنند.

صمد مرفاوی در پایان این دیدار با تاکید بر این‌که اهل استعفا دادن نیست چنین گفت: همه چیز خوب پیش‌ می‌رفت که اشتباه مسلم مدافع ما سبب شد حریف به گل نخست خود دست یابد. در نیمه دوم هم با این‌که همه چیز ‌ پایاپای پیش می‌رفت به یک پنالتی تن دادیم که البته من آن‌را مشکوک می‌دانم.

وی که نمی‌خواهد خیلی زود در مقابل فشارهای موجود دست به عقب‌نشینی بزند، افزود: باید با تمام توان به کار خود ادامه دهیم و امیدوارم با چاره‌جویی لازم، رفته‌رفته از بحران موجود خارج شده و به شرایط آرمانی بازگردیم.

مرفاوی در عین حال با اشاره به شعار عده‌ای از تماشاگران برای کنار رفتنش گفت: اینها از فرد خاصی خط گرفته بودند. من عوامل آنها را می‌شناسم و در موقع مناسب آنها را رسوا خواهم کرد.

در طرف مقابل امیر قلعه‌نویی با آرامش و چهره‌ای که رضایت در آن موج می‌زد، با تحسین تیم سابقش گفت: شناخت کاملی از تفکرات کادر فنی و عملکرد تاکتیکی بازیکنان استقلال داشتیم. بنابراین از این‌که توانستیم هر 3 امتیاز این دیدار حساس را به ‌دست آوریم، خوشحالم.

وی که حالا خود را به قولی که راجع به قهرمان کردن سپاهان داده نزدیک‌تر می‌بیند، اضافه کرد: به بازیکنان خود گفته‌ام که برای قهرمانی در این فصل 16 فینال دیگر در پیش داریم و باید با قدرت در ادامه نیم‌فصل به میدان برویم تا به خواسته خویش دست یابیم.

نمای کلی

سپاهان 2 / استقلا‌ل صفر

شنبه 14 آذر - ورزشگاه : نقش جهان ، تماشاگر 15هزار نفر

داور : مسعودمرادی

گل‌ها: عماد رضا دقیقه45 و هادی عقیلی 63 ( پنالتی )

پیش‌بینی درصد قهرمانی تیم‌ها در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها