105 کشته در انفجار باشگاه شبانه روس‌ها

گروه حوادث: آتش‌سوزی ناشی از انفجار مهیب یک باشگاه شبانه در روسیه بیش از 105 کشته بر جا گذاشت و ده‌ها نفر بشدت زخمی شدند. به گزارش ایسکانیوز، ساعت 10/23 پنجشنبه یک باشگاه تفریحی در استان «پرمی» روسیه که در منطقه کوهستانی «اورال» قرار دارد، شاهد انفجار هولناکی بود.
کد خبر: ۲۹۸۸۵۶

به دنبال این رخداد، دست‌کم 105 مهمان در دم جان سپردند و 95 نفر بشدت زخمی شدند که حال 85 نفر وخیم است. دقایقی بعد، کمک‌رسانان آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس در عملیاتی طاقت‌فرسا، جنازه‌های قربانیان را از بین دود و خاکستر بیرون کشیدند و آسیب‌دیدگان را روانه بیمارستان‌ها کردند.

مقام‌های استانی «پرمی» احتمال هر گونه حمله تروریستی در این فاجعه را رد و دلیل اصلی بروز انفجار را بی‌احتیاطی در استفاده از مواد آتش‌زا اعلام کردند.

گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: اواخر مرداد امسال نیز انفجار در بزرگ‌ترین نیروگاه برق آبی دنیا که در روسیه قرار دارد، ده‌ها کارگر را به کام مرگ کشاند و یک میلیارد و 300 میلیون دلار خسارت به بار آورد.

پلیس سیبری روسیه تایید کرد: انفجار در نیروگاه «سایانو شوشنسکایا» بیش از 75 کشته بر جا گذاشت. بررسی‌های کارشناسان نشان می‌داد؛ ترکیدن یک ترانسفورماتور مملو از نفت، این رخداد تلخ را رقم زد. سایانو شوشنسکایا که بزرگ‌ترین نیروگاه برق آبی دنیاست 245 متر بلندی دارد و طول آن، یک کیلومتر است. این نیروگاه روی رودخانه ینیسی در جنوب سیبری قرار دارد و مسوولان می‌گویند سد آن، آسیب ندیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها