ایلا‌م ، جوانترین استان ایران

ازدواج اگر دغدغه اجتماعی نشود، مشکل خواهیم داشت

ایلام - خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان ملی جوانان استان ایلام گفت: ایلام به لحاظ جمعیت جوان‌ترین استان کشور شناخته شده است. عباس حیدری‌پور افزود: حدود 16 میلیون جوان 20 تا 29 ساله در کشور زندگی می کنند که ایلام با 5/37 درصد جمعیت جوان؛ جوان‌ترین استان کشور است! حیدری‌پور گفت: اگر بحث ازدواج به یک دغدغه اجتماعی تبدیل نشود جامعه ما دچار مشکلات خواهد شد، وی یادآور شد: ملت ایران ملتی ریشه‌دار است و ریشه‌های فرهنگی؛ دینی و ملی این دیار ریشه‌های عمیقی دارد که این ریشه‌های عمیق با هجوم‌های دشمنان نظام براحتی دچار آسیب نمی‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۵۷۴

وی ادامه داد: در مراکز اینترنتی؛ شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توانند مخاطبانی را که از هویت‌های دینی و فرهنگی و ملی تهی شده‌اند مورد هدف قرار ‌دهند که تنها راه مبارزه با این معضل، طبق راهبرد معرفی‌شده در قرآن و سیره انبیا (ع) ازدواج است.

وی درخصوص ازدواج‌ها در استان ایلام گفت: در سال گذشته در استان ایلام میانگین سنی ازدواج برای پسران 4/27 و برای دختران 2/23 بود در حالی که میانگین کشوری برای پسران 5/26 و برای دختران حدود 22 است. این آمار نشان‌دهنده این است که میانگین ازدواج در استان ایلام از میانگین کشوری بالاتر است. سالانه باید 10 هزار واقعه ازدواج در ایلام اتفاق بیفتد اما در سال گذشته فقط 6 هزار و 300 واقعه ازدواج صورت گرفته که بسیار کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها