رییس مجلس شورای اسلامی:

وحدت اقوام و مذاهب، نقطه قوت جمهوری اسلامی است

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، وجود وحدت و زندگی مسالمت آمیز بین اقوام و مذاهب مختلف کشور را نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۲۹۷۹۳۴

به گزارش ایرنا ، رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در جمع نمازگزاران اهل سنت شهر گنبدکاووس ، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ، اقوام و مذاهب مختلف بویژه دو مذهب بزرگ اسلامی (شیعه و سنی) در کمال وحدت ، محبت و صمیمت زندگی می کنند.

وی وحدت حاکم بین آحاد مردم و مذاهب اسلامی در کشور را نشات گرفته از کلام وحدت بخش امام راحل دانست و افزود: امام خمینی (ره ) با دعوت همگان به توحید کلمه به مقابله با تفکر غلط دشمنان اسلام که هدف آنان، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است ، پرداخت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروز راه و تفکر امام ، راه مقام مظعم رهبری و همه مسوولان نظام جمهوری اسلامی است ، اضافه کرد: وحدت فعلی بین اقوام و مذاهب اسلامی ، مهمترین ثمره و هدیه انقلاب اسلامی به همه مسلمانان جهان است.

وی همچنین از مسوولان استان گلستان خواست با حفظ وحدت و اتحاد موجود و تقویت هرچه بیشتر آن، در رفع مسائل و مشکلات مردم و ارتقای سطح معیشت آنان و نیز رفع بیکاری جوانان این استان تلاش مضاعف داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انجام مطالعات طرح ملی راه آهن گرگان – مشهد و ضرورت تسریع در عملیات اجرایی آن گفت: این طرح تحول بزرگی در زیرساخت های منطقه بویژه سرمایه گذاری های صنعتی فراهم خواهد کرد.

دکتر لاریجانی، همچنین از مسوولان استان گلستان و نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی خواست با برنامه ریزی های اصولی، شرایط لازم را برای سرمایه گذاری های صنعتی در این استان فراهم کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز قبل از سخنان لاریجانی ، طی سخنانی با اشاره به محرومیت های استان گلستان بویژه منطقه گنبدکاووس، برلزوم توجه ویژه به این منطقه از سوی مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد نظام تاکید کرد.

عبدالله رستگار ، مسایل مربوط به بخش کشاورزی، آب آشامیدنی یکصد روستا، مراتع و راه اندازی فرمانداری ویژه گنبدکاووس را ازجمله مشکلات و نیازهای این شهرستان ذکر کرد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای محور کنار گذر شهر گنبدکاووس، تسریع در عملیات اجرایی چهار بانده کردن محور گنبدکاووس- آق قلا و امتداد آن به بندرترکمن و بندرگز به عنوان شریان دوم ارتباطی استان گلستان به استان های خراستان شمالی و رضوی را ازدیگر مشکلات و مسائل منطقه گنبدکاووس برشمرد.

علاوه بر رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و ترابری و استاندار گلستان و برخی نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و نیز مسوولان محلی در مصلی بزرگ اهل سنت گنبدکاووس حضور داشتند.

شهرستان 290 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها