بازپرس جنایی تهران درخواست‌کرد

مجازات‌سنگین برای کلاهبردار میلیاردی

بازپرس جنایی تهران با صدور قرار مجرمیت ، برای کلاهبردار 10 میلیارد تومانی و 2 تن از بستگانش درخواست مجازات سنگین کرد.
کد خبر: ۲۹۷۶۹۶

به گزارش جام‌جم ، در پی طرح شکایت‌های متعدد از یک کلاهبردار شیاد که به فروشندگان کاشی و کارخانه‌دارهای فروش آرد مراجعه و خود را تاجر معرفی می‌کرد، سپس با چک‌ های جعلی و حیله و فریب ، اقدام به خرید کالا یا کارخانه ‌ها می‌کرد ، موضوع شکایت‌ها با دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی برای پیگیری و تحقیق به پلیس آگاهی ارجاع و تحقیق در این زمینه آغاز شد.

بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی حاکی از آن بود که متهم با نام جعفر خ در چندین مرحله به بهانه فروش خودروهای گران‌قیمت اقدام به کلاهبرداری‌های کلان کرده و در مقابل اصرار مالباختگان برای دریافت اموال از دست رفته خود با سوءاستفاده از نام و عنوان مسوولان قضایی و انتظامی آنها را تهدید کرده است.

دستگیری متهم

این گزارش حاکی است، در حالی که هر روز ابعاد تازه‌ای از پرونده سیاه متهم در تحقیقات گسترده پلیس آگاهی فاش می‌شد، ماموران با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آوردند، موفق به دستگیری متهم شدند.

متهم ابتدا با اظهارات متفاوت خود سعی داشت پرونده را از مسیر اصلی‌اش منحرف کند اما سرانجام زبان به اعتراف گشود و بیان کرد از چندی پیش به چند کارخانه‌د‌ار فروش کاشی مراجعه و از آنها کلاهبرداری کرده و در مقابل خرید چند کارخانه آرد با پرداخت مبالغی ناچیز و به بهانه دریافت وام ، سند آنها را به نام خود انتقال داده و مبادرت به فروش کارخانه‌های خریداری شده کرده و سپس متواری شده است.

تصویر دختران و زنان در شبکه‌های ماهواره‌ای

به دنبال این اعترافات در حالی که تحقیق درخصوص متهم ادامه داشت، چند زن و دختر جوان به بازپرس قیصری در شعبه ششم دادسرای جنایی تهران مراجعه و با ارائه شکایتی بیان کردند، متهم خود را تاجر معرفی و اقدام به خواستگاری از آنها کرده و پس از مدتی اغفالشان کرده است.

بعد هم متوجه شده‌اند تصاویر خصوصی آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای به نمایش درآمده، به‌طوری که یک نفر از قربانیان متهم با اطلاع از پخش تصاویر خود قصد خودکشی داشته که با دخالت نزدیکان از این اقدام منصرف شده است.

کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی

با صدور قرار قانونی برای متهم و ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم با شگردهای مختلف بیش از 10 میلیارد تومان از شاکیان کلاهبرداری کرده که در این کلاهبرداری‌ها برادرش به نام داوود و پدر وی به نام جلیل نیز نقش داشته‌اند.

با دستور قضایی 2 همدست متهم نیز دستگیر و برای آنها قرار قانونی صادر شد، اما متهم بیان کرد با وجود کلاهبرداری کلان، حاضر به پرداخت اموال مالباختگان نیست.

درخواست مجازات سنگین

گزارش خبرنگار «جام‌جم» حاکی است، پس از چندماه پیگیری و تحقیق، در حالی که متهم با برقراری تماس‌هایی حتی از درون زندان مالباختگان را تهدید می‌کند، روز گذشته بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی برای کلاهبردار و 2 همدستش به اتهام کلاهبرداری، جعل عنوان مسوولان لشکری و کشوری، فریب در ازدواج و سرقت همراه با ایراد ضرب و جرح، قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست و درخواست مجازات سنگین به دادگاه جزایی ارسال شد تا حکم مناسب قضایی در این ارتباط صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها