درخواست استقلالی‌ها برای تجدید بازی با پیکان

افشاریان: هر 200 بازی یک بار این اتفاق رخ می‌دهد

گروه ورزش: اشتباهات داوری، آنجا که به ضرر استقلال و پرسپولیس تمام می‌شود و البته با باخت آنها توام، مثل توپ صدا می‌کند. در بازی‌های هفته هفدهم، هدایت ممبینی هم قضاوت نسبتا پراشتباهی در بازی سپاهان و پرسپولیس داشت، اما آنچه که خداداد افشاریان را در سیبل انتقادات قرار داد، شکست استقلال در دیداری بود که اشتباه داوری به ضرر آنها رقم خورد.
کد خبر: ۲۹۷۶۳۵

افشاریان البته خیلی زود به اشتباهش اعتراف کرد و گفت شاید در هر 200 بازی یک بار چنین اتفاقی رقم بخورد که نه داور و نه کمک داور، خروج توپ از خط زمین را نبینند. در عین حال او تیم داوری این بازی را مستحق این همه انتقاد ندانست: «درست است که گل دوم پیکان روی اشتباه ما به ثمر رسید، اما استقلال در این بازی 2 گل دیگر هم خورد و از چندین موقعیت مسلم خود نیز برای گلزنی استفاده نکرد. در چنین شرایطی بازهم دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوران پیدا نشد تا همگان ما را عامل شکست آبی‌پوشان بدانند.»

رئیس کمیته داوران هم در واکنش به صحنه‌ای که منجر به گل پیکان شد، گفت: «افشاریان در این دیدار با بدشانسی روبه‌رو شد. در صحنه‌ای که گل دوم پیکان رقم خورد، توپ کاملا از خط عرضی عبور کرد، ولی به‌دلیل این‌که بازیکن پیکان دید کمک داور را مسدود کرده بود، او نتوانست اوت شدن توپ را تشخیص دهد و گل پیکان را سالم اعلام کرد. البته دور بودن داور از این صحنه نیز در اعلام درستی گل بی‌تاثیر نبود.» با استناد به این جمله آخر، مسعود عنایت تاکید کرد که تیم داوری این بازی و شخص خداداد افشاریان به دلیل اشتباه بزرگشان، امتیاز منفی خواهند گرفت و این به معنای محرومیت این داور از قضاوت در بازی‌های چند هفته آتی است.

اما آیا امکان تجدید بازی استقلال و پیکان را نیز می‌توان متصور بود؟! با توجه به قوانین فیفا، پاسخ این سوال منفی است. در شرایط عادی هم هرکس که کوچک‌ترین علاقه‌ای به فوتبال داشته باشد، امکان چنین اتفاقی را رد می‌کند، اما استقلالی‌ها حتما استدلالی برای خودشان داشتند که چنین پیشنهادی را مطرح کرده‌اند. غلامحسین مظلومی با تایید درخواست باشگاه استقلال از سازمان لیگ برای تجدید بازی تیمشان برابر پیکان، به ایسنا گفت: «رئیس کمیته داوران فدراسیون باید بعد از دیدن فیلم مسابقه و اشتباه مشهود داوری، پاسخگو باشد و سازمان لیگ هم این مسابقه را تجدید کند. اگر از هر کارشناسی بپرسید حق را به استقلال خواهد داد، لذا این اقدام به اعتبار داوری می‌افزاید. باشگاه استقلال درخواستی را مبنی بر تجدید این مسابقه ارائه می‌کند»!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها