از بهرام بیضایی تا کمال تبریزی حضور داشتند

پایان جشنواره فیلم پروین اعتصامی با حضور چهره‌های متفاوت

گروه رسانه - رضا استادی : از بهرام بیضایی تا کمال تبریزی، از سفیر کشور انگلستان و همسرش تا مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان ایران و از خسرو سینایی تا تهمینه میلانی و محمدرضا اصلانی همه از چهره‌هایی بودند که شنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در ردیف اول تالار اندیشه حوزه هنری نشسته بودند تا شاهد پایان جشنواره‌ای باشند که توانسته بود از هر طیف و گروهی نماینده‌ای را به خود جلب کند. به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم اختتامیه که بیش از 3 ساعت طول کشید، «رضا رشیدپور» مجری مراسم با اجرای بخش‌هایی از برنامه به زبان انگلیسی و نیز شوخی‌های کلامی با برخی مهمان‌ها فضای شادی را فراهم کرد.
کد خبر: ۲۹۷۵۹۶

مهرداد بذرپاش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان و یکی از حامیان جشنواره که از حضور خود در این رویداد به عنوان اضافه کردن نخودی به این آش نام برد در سخنانی با اشاره به این مساله که «در میان دختران ایرانی، هزاران پروین اعتصامی وجود دارد» گفت: معتقدیم اگر فرصت برای جوانان ما فراهم شود، هزاران هزار پروین اعتصامی در میان دختران کشور وجود خواهد داشت و این فرصت در جشنواره‌هایی نظیر جشنواره‌ پروین اعتصامی فراهم می‌شود.

جایزه اول برای بهرام بیضایی

اختتامیه جشنواره پروین اعتصامی در اولین بخش خود با اعلام نتایج نظرسنجی انجام شده از 130 چهره فرهنگی هنری، به کارگردان فیلم «باشو غریبه کوچک» یعنی بهرام بیضایی به‌عنوان بهترین فیلمی که توانسته نقش اجتماعی زنان را منعکس کند، جایزه داد. این جایزه از سوی خسرو سینایی اهدا شد.

اهدای جوایز

مازیار رضاخانی، دبیرجشنواره نیز که همه این چهره‌ها به همت او در این سالن جمع شده بودند در بخشی از مراسم روی سن رفت و گزارشی از شیوه برگزاری این جشنواره و کم‌وکیف حضور 1400 اثر در بخش‌های مختلف جشنواره ارائه کرد.

در ادامه مراسم، جشنواره از چهره‌های مختلفی از زنان فیلمساز تقدیر کرد. هایده صفی‌یاری، تدوینگر و مهری شیرازی، طراح چهره‌پردازی افرادی بودند که جایزه خود را از دست فرح اصولی، نقاش و مجید جوزانی دریافت کردند. جوزانی در سخنان خود به همزمانی برگزاری 2 جشنواره درخصوص زنان اشاره و از مسوولان تقاضا کرد به‌گونه‌ای عمل کنند که این دو جشنواره به شکل همزمان برگزار نشوند.

جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی که در پنجمین دوره خود تجربه «بین‌المللی شدن» را کسب کرده، با انتخاب شاعری مانند پروین، به عنوان نماد برگزاری خود، مجسمه‌هایی از چهره این شاعر را نیز به برگزیدگان خود ارائه کرد. جوایز نقدی جشنواره نیز از هزار یورو در بخش بین‌الملل آغاز و به 300 و 500 هزار تومان در دیگر بخش‌ها ختم ‌شد. مریم صادقی‌زاده برای کارگردانی فیلم «لباسی برای صدف»، کاترین غلامی برای کارگردانی فیلم «خانه من کجاست؟»، لیلا پاکالینتا برای کارگردانی فیلم «سکوت»، آناسامویلویچ برای کارگردانی فیلم «حقه بازی»، صالیحا آیسان برای کارگردانی فیلم «دختر مادرم» از انگلستان و آرزو برادران ابراهیمی برای فیلم «فرشتگان آلوده صورت» برگزیدگان بخش بین‌الملل بودند.

در بخش داخلی نیز طاهره حسن‌زاده برای کارگردانی فیلم «من بر زمین سنگین شدم»، مژگان ایلانلو برای فیلم «آسمان امن است»، کاترین غلامی برای «چقدر باید پرداخت؟»، پوپک مظفری برای فیلم «کلاس سوم»، سپیده شمس برای فیلمنامه فیلم «با انگشت‌های دستم زندگی می‌کنم»، فرشته ملاجان برای تدوین فیلم «سمفونی شب»، هستی محمایی برای بازی در فیلم «سمفونی شب»، ریتا ابراهیمی برای تصویربرداری فیلم‌های «آسمان امن است» و «شمارش معکوس»، سالم صلواتی برای کارگردانی «رویاهای برفی»،خاطره حناچی برای کارگردانی «شمارش معکوس»، زهرا سلیمی برای کارگردانی فیلم «زمستان بود»، رضا فرهمند برای کارگردانی فیلم «خیابان خانه من است»، آناهیتا قزوینی‌زاده برای کارگردانی فیلم «باد هرکجا بخواهد می‌وزد»، هومن سیدی برای کارگردانی فیلم «تمام وسایل شخصی من جابه‌جا شده» و... نیز برخی از جوایز بخش‌های مختلف این جشنواره بودند که به وسیله هیات داوران و دیگر چهره‌های فرهنگی هنری به برگزیدگان اهدا شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها