توپ طلا برای اولین آرژانتینی تاریخ

بعد از 2 سال انتظار، این بار نوبت به لیونل مسی رسید تا به توپ طلای اروپا بوسه بزند و در میان 2 نامزد دیگر این عنوان، این جایزه ارزشمند را بگیرد.
کد خبر: ۲۹۷۴۵۵

مسی در سال 2007 پس از کاکا و رونالدو در مکان سوم ایستاد و سال بعد نیز پس از رونالدوی پرتغالی و این بار بالاتر از فرناندو تورس مکان دوم را به خود اختصاص داد ، اما امسال دیگر وقت آن رسیده بود که توپ طلا به خود مسی برسد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در نظرسنجی مجله فرانس فوتبال با اختلاف بسیار زیاد ، یعنی 473 امتیاز در برابر 233 امتیاز کریس رونالدو ، برنده سال گذشته را جا گذاشت تا در کسب توپ طلای اروپا ، اولین آرژانتینی تاریخ لقب بگیرد.

این افتخار در حالی نصیب مسی شد که به نوشته فرانس فوتبال، او تنها 7 امتیاز کمتر از حداکثر امتیاز ممکن از سوی هیات 96 نفره داوران به دست آورد. خود مسی هم در واکنش به دریافت این جایزه گفت: «می‌دانستم در میان امیدها هستم چون سال 2009 سال پرثمری برای من و بارسلونا بود. البته انتظار نداشتم با چنین فاصله‌ای از دیگران برنده شوم. توپ طلا برای من خیلی مهم است. همه بازیکنانی که آن را برده‌اند، بازیکنانی بزرگ هستند و بعضی از بازیکنان بزرگ هم هرگز آن را نبرده‌اند. من این جایزه را تقدیم خانواده‌ام می‌کنم. همیشه وقتی به آنها نیاز داشته‌ام در کنارم بوده‌اند و حتی گاه بیش از من، به خاطر موفقیت‌هایم هیجان‌زده می‌شدند.»

مسی 22 ساله، طی یک سال اخیر با پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل‌ری (جام حذفی)، سوپرجام اسپانیا و سوپر جام اروپا به 5 موفقیت بزرگ با تیم بارسلونا دست یافت. او اینک ششمین بازیکن تاریخ بارسلوناست که توپ طلای اروپا را به دست می‌آورد.

لوئیس سوارز 1960، یوهان کرایف 1973 و 1974، هریستو استویچکوف 1994، ریوالدو 1999 و رونالدینیو 2005، نفراتی بودند که قبل از مسی، با پیراهن بارسلونا صاحب توپ طلای اروپا شدند.

در مراسم دیروز ژاوی با 170 امتیاز واینستا با 149 امتیاز، پس از مسی و رونالدو در رده سوم و چهارم برترین بازیکنان اروپا در سال 2009 قرار گرفتند تا از این حیث افتخاری دیگر نصیب تیم رویایی بارسلونا شود. ساموئل اتوئو هم که بارسلونا را برای پیوستن به اینترمیلان ترک کرده بود، با 75 امتیاز پنجم شد.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها