با پشت سرگذاشتن رونالدو و ژاوی

«مسی» برنده‌ توپ طلای اروپا شد

«لیونل مسی» بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا ، در باشکوه‌ترین مراسم اعطای جایزه‌ فوتبال ، به عنوان بهترین بازیکن سال 2009 اروپا انتخاب شد.
کد خبر: ۲۹۷۲۸۳

به گزارش آسوشیتدپرس ، «مسی» ششمین بازیکن بارسلوناست که تاکنون موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن سال اروپا شده است. اولین بازیکن بارسلونا که موفق به این کار شد ، رونالدینهو بازیکن برزیلی این تیم در سال 2005 بود.

مسی با قرار گرفتن در جایگاه نخست فهرست بهترین بازیکنان اروپا در سال 2009، کریستانو رونالدو بازیکن سال 2008 اروپا را در رتبه دوم و پس از خود قرار داد. در حالی که «ژاوی» دیگر بازیکن میانی بارسلونا در جایگاه سوم این رده‌بندی قرار گرفته است.

انتخاب «مسی» به عنوان بهترین بازیکن سال 2009 اروپا، باعث شادی وافر «دیگو مارادونا» اسطوره‌ فوتبال آرژانتین شد.

«مسی» توانسته بود فصل گذشته به همراه بارسلونا هر سه جام معتبر اسپانیا را در میان شگفتی همگان از آن خود کند. وی با کسب 473 امتیاز از 480 امتیاز ممکن توانست با اختلاف 240 امتیاز مقتدرانه این عنوان را از آن خود کند.

رونالدو و ژاوی به ترتیب 233 و 170 امتیاز به دست آوردند و در جایگاه دوم و سوم فهرست برترین بازیکنان سال 2009 اروپا قرار گرفتند.

مهاجم خوش استیل 22 ساله بارسلونا پس از کسب این افتخار گفت:«در حقیقت می‌دانستم که در میان نامزدها قرار خواهم گرفت، چون فصل بسیار پرثمری را با بارسلونا سپری کردم».

لیونل مسی هم اکنون قرارداد جدیدی به ارزش 368 میلیون دلار با بارسلونا و تا سال 2016 امضا کرده است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها