طبق آخرین آمارها

آنفلوانزای نوع A در آذربایجان‌شرقی 5 قربانی گرفت

قائم مقام مرکز بهداشت آذربایجان شرقی از افزایش شمار قربانیان آنفلوانزای نوع A در آذربایجان شرقی به پنج نفر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۱۰۴

مجید کارآموز عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 72 نفر در آذربایجان شرقی به دلیل بیماری آنفلوانزای نوع A به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به حتم آمار مبتلایان به این نوع آنفلوانزا در استان به مراتب بیشتر از آمار رسمی است.

کارآموز با بیان اینکه موج سوم این بیماری با بازگشت حجاج به کشور تقارن دارد، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری نیاز به آموزش‌های تخصصی و رعایت بهداشت فردی در این زمان، ضرورت بیشتری دارد.

قائم مقام مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات آموزشی انجام شده اظهار داشت: طبق نامه‌های ارسالی به خانواده‌های حجاج از آنان خواسته شده تا حداقل افراد را به مراسم استقبال ببرند و دید و بازدید و مراسم ولیمه دادن را حداقل با یک هفته تاخیر برگزار و تا حد ممکن از تماس نزدیک با افرادی که از عربستان سعودی برگشته‌اند، پرهیز کنند.

وی گفت: اکثر بیماران نیازمند به بستری شدن در استان در بیمارستان‌های سینا و امام رضا تبریز و بیمارستان‌های شهرهای مرند، بناب و میانه هستند که بیش از 93 درصد آنها از داروهای ضدویروس استفاده می‌کنند.

کارآموز خودداری از روبوسی، دست دادن، حضور یافتن در مجالس و تجمعات مختلف، رعایت اصول بهداشتی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضد عفونی کننده را از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس عنوان کرد.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها