حمله یک ویروس جدید به آی - فون‌های بدون قفل لیسانس

گروهی از هکرها ویروسی را ایجاد کرده اند که به تلفنهای همراه اپل که قفل لیسانس آنها شکسته شده است، حمله می کند.این ویروس که نوعی کرم با عنوان Duh Worm است تاکنون در هلند شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۷۱

کارشناسان موسسه امنیت انفورماتیکی "سوفوس" کشف کردند زمانی که این "آی- فون" ها به اینترنت متصل می شوند این ویروس وارد آنها شده و به صورت مخفیانه کنترل این دستگاهها را در اختیار می گیرد.

براساس گزارش رویترز، در این خصوص محققان سوفوس اظهار داشتند: "هکرها به دنبال استفاده از ویروسی برای کسب رمزعبور اکانتهای بانکی کاربران نا آگاه هلندی هستند. زمانی که یک کاربر از طریق آی- فون بدون قفل لیسانس وارد اینترنت و وب سایت بانک خود می شود، ویروس Duh Worm مرورگر آنها را به یک سایت مشابه و جعلی که از سوی هکرها کنترل می شود هدایت می کند. به این ترتیب کاربر با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود در این سایت جعلی، این اطلاعات بانکی مهم را در اختیار هکرها می گذارد."

یک هکر 19 ساله آمریکایی به نام "جو هات" نرم افزارهایی را به نامهای purplera1n و blackra1n ساخته است که می توانند قفل تلفن های همراه اپل را که تحت لیسانس اپراتورهای تلفن همراه قرار دارند بکشنند. با این کار، کاربر می تواند از تمام سیم کارتهای دنیا روی دستگاه آی- فون خود استفاده کند.

نتایج تحقیقاتی که در فوریه 2007 در آمریکا انجام شد نشان داد که در مجموع 27 درصد از کاربران آمریکایی آی- فون از دستگاههای بدون قفل استفاده می کنند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها