دستگیری کلاهبرداران املاک در زعفرانیه

اعضای یک گروه کلاهبرداری که قصد داشتند با استفاده از اسناد جعلی اقدام به فروش املاک در منطقه زعفرانیه کنند، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۹۶۳۵۷

به گزارش ایسنا، فردی که خود را متقاضی خرید ملکی در منطقه زعفرانیه معرفی کرده بود، در دوم آذر ماه امسال شکایتی را در دادسرای ناحیه 3 تهران تنظیم کرد و به سرپرست دادسرای ناحیه 3 تهران در این باره عنوان کرد که چندی پیش از طریق آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه های کثیرالانتشار در جریان فروش ملکی با شرایط استثنایی در منطقه زعفرانیه قرار گرفته و طی تماس با شماره درج شده در آگهی ، با فردی که خود را «محمد - خ» و فروشنده ملک معرفی کرده بود، آشنا شد.

وی در ادامه اظهار کرد که پس از ملاقات با «محمد»، بر سر قیمت ملک به ارزش 5 میلیارد تومان به توافق رسید و با توافق صورت گرفته بر سر قیمت ملک، قرارداد اولیه‌ای نیز فی‌مابین تنظیم و از سوی شاکی هم چکی به عنوان پیش خرید ملک به مبلغ 800 میلیون صادر شد، اما پس از استعلام مدارک ارائه شده از سوی «محمد» شاکی متوجه شد که اصالت اسناد مورد تایید قرار نگرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 3 تهران پرونده جهت رسیدگی ویژه در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

در راستای رسیدگی به این پرونده، شاکی در پایگاه آگاهی حضور پیدا کرد و بلافاصله اقدامات لازم درباره تعیین اصالت مدارک ملک انجام شد که با قطعی شدن جعلی بودن اسناد ارائه شده از سوی فروشنده ملک، با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شاکی پرونده، محل تردد متهم در میدان ونک مورد شناسایی قرار گرفت و با حضور کارآگاهان پایگاه سوم در محل، متهم ساعت 14 در میدان ونک بازداشت و به پایگاه سوم پلیس منتقل شد.

«محمد -خ» 58 ساله، پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی، بلافاصله به جعلی بودن اوراق و اسناد ملکیت ارائه شده به خریدار ملک اعتراف کرد و با معرفی فرد تحویل دهنده مدارک جعلی ، به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم گفت که اسناد و مدارک جعل شده را از شخصی به نام «غلامرضا-ب» دریافت کرده است.

با معرفی دیگر متهم پرونده توسط «محمد» و در بررسی اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار پلیس ، مشخص شد که غلامرضا 58 ساله از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی است که پیش از این دو بار به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

ماموران پلیس با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم سابقه‌دار، محل های تردد وی در میدان صادقیه را مورد شناسایی قرار دادند و کارآگاهان پایگاه سوم به فوریت در محل‌های مورد شناسایی شده حضور پیدا کرده تا این که در ساعت 19 پس از شناسایی متهم توسط پلیس دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

با انتقال «غلامرضا» به پایگاه سوم ، تحقیقات از متهم آغاز شد و او که از دستگیری خود بسیار غافلگیر شده بود پس از آنکه با اطلاعات کامل کارآگاهان از نحوه اقدامات خود و دیگر همدستش مواجه شده بود، بی هیچ مقاومتی لب به اعتراف گشود و با عنوان این موضوع که از جعلی بودن اسناد اطلاع داشته در اعترافات خود به کارآگاهان گفت که مدارک توسط شخصی به نام «محمد - ر» تهیه و به او تحویل داده شده است .

با اطلاعات بدست آمده از متهم سوم پرونده و شناسایی مخفیگاه فرد موردنظر، با انجام هماهنگی های قضایی لازم با سرپرست دادسرای ناحیه 3 تهران ، در ساعت21 کارآگاهان در آدرس مخفیگاه متهم در خیابان شریعتی حاضر و پس از حصول اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاه ، متهم مورد نظر را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسی از محل موردنظر، مهر برجسته متعلق به دفترخانه های رسمی ، اوراق نیم برگی و یک برگی وکالت نامه ، اسناد جعل شده متعلق به 3 ملک در نیاوران و زعفرانیه و تصاویر شناسنامه های جعل شده متعلق به افراد غیر را کشف و ضبط کردند.

 سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در بررسی های انجام شده در خصوص اسناد سه ملک شناسایی شده در نیاوران و زعفرانیه ، ارزش ملک های فوق در حدود 15 میلیارد تومان اعلام شده است که اعضای این گروه کلاهبرداری، قصد داشتند با استفاده از اسناد ملکی جعلی اقدام به فروش آنها به خریداران کنند که تمامی متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با اینکه عملیات شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در ساعت 8 تا 21 دوم آذرماه رخ داد، افزود: در حال حاضر پیگیری‌های لازم در خصوص شناسایی مالباختگان احتمالی که توسط این افراد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، انجام شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها