گروه سلامت: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اثرات بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت و اطراف چشم موقتی است و فقط 3 تا 6 ماه دوام دارد و اگر توسط فرد غیر ماهر تزریق شود حتی خطر کوری را ممکن است در پی داشته باشد. به گزارش فارس رضا نبیی در حاشیه نوزدهمین کنگره سراسری چشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوست صورت، پلک و اطراف چشم در حال تغییر است و این تغییرات به واسطه افزایش سن هستند که می‌توان با روش‌های جوان‌سازی دوباره چین و چروک به وجود آمده را از بین برد.
کد خبر: ۲۹۵۰۸۸

وی افزود: روش‌های غیر جراحی مانند فیلرها یا ژل هستند که می‌توانند سطح پوست را مسطح کنند البته اثرات این روش نیز مانند بوتاکس موقتی است و بین 6 تا 12 ماه دوام دارد.

نبیی تصریح کرد: مکانیزم اثر فیلر پر کردن فضای بین چین و چروک پوست است اما بوتاکس عضلات زیر پوست را فلج می‌کند و پوست را صاف می‌کند.

وی اضافه کرد: همه این روش‌ها می‌تواند عوارض داشته باشد و در صورتی که توسط افراد ماهر تزریق نشود حتی کوری نیز می‌تواند به دنبال داشته باشد و حساسیت‌ها و عفونت‌ها نیز می‌توانند از دیگر عوارض آن باشند. وی با اشاره به این‌که استفاده از این روش‌ها محدودیت سنی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از درخواست‌های مراجعه‌کنندگان قابل انجام نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها