رئیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که براساس آن، واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودی معاف شد.
کد خبر: ۲۹۲۱۷۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور قانون الحاق یک تبصره به ماده (4) قانون برنامه چهارم توسعه را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است برای اجراء ابلاغ کرد.

بر اساس ماده واحده این قانون، عبارت " واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌باشد و این قانون پس از پایان دوره قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز قابل اجراء است" به عنوان یک تبصره به ماده (4) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الحاق می‌شود.

بر اساس ماده 4 قانون برنامه چهارم توسعه ،برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت از پرداخت مالیات (اعم از مستقیم یا غیرمستقیم) و حقوق ورودی علاوه بر آنچه که درقوانین مربوطه تصویب شده است برای اشخاص حقیقی و حقوقی ازجمله دستگاه‌های موضوع ماده (160) این قانون در طی سالهای این برنامه ممنوع می‌باشد.

این قانون به صورت یک لایحه و با توجه به نوسانات قیمت های بورس جهانی و نزدیک به صفر بودن حاشیه تفاوت قیمت ها درخصوص طلا و نقره و تاثیر دریافت چهاردرصد حقوق ورودی در واردات آن و به منظور رفع موانع موجود جهت واردات رسمی آن ازسوی دولت تقدیم مجلس شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها