گروه حوادث: که مرد دانشجو که موفق به ازدواج با هم‌دانشگاهی خود نشده بود، آپارتمان دختر مورد علاقه‌اش را در شب عروسی او به آتش کشید. سرهنگ سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی آگاهی تهران ضمن اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: شامگاه سوم مرداد امسال یکی از اهالی شادآباد تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از آتش‌سوزی در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۵۷۱

پس از این تماس مردمی، ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد به محل حادثه اعزام شدند که معلوم شد گفته‌های مرد تماس گیرنده صحت دارد.

پس از حضور ماموران، نیروی امداد و نجات، اورژانس و آتش‌نشانی (مرکز فوریت‌های 125)‌ هم به محل آتش‌سوزی اعزام و با تلاش فراوان موفق به مهار آتش شدند که مشخص شد فقط اثاثیه خانه سوخته است و به خاطر حضور نداشتن صاحبخانه و همسرش، آنها جان سالم به در برده‌اند و آتش‌سوزی باعث خسارت 20 میلیون تومانی شده است.

آتش سوزی در شب عروسی

در تحقیقاتی که از اهالی مجتمع به دست آمد، معلوم شد؛ خانه محل حادثه،‌ متعلق به یک زوج جوان بوده که اکنون شب عروسی آنهاست و قرار بوده از روز چهارم مرداد زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

با تشکیل پرونده قضایی در شعبه نهم دادیاری دادسرای ناحیه 18 تهران، تحقیقات در این خصوص آغاز شد تا این که کارشناسان آتش‌نشانی پس از چند مرحله بررسی محل حادثه نظر دادند که آتش‌سوزی خانه نوعروس به طور عمد صورت گرفته است.

سرهنگ لیراوی ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع، با این احتمال که مردی با انگیزه اختلاف و انتقام‌گیری، خانه زوج جوان را آتش‌زده باشد، به تحقیق جداگانه از عروس و داماد جوان پرداختند که معلوم شد؛ نوعروس چندی پیش، خواستگاری به نام افشین داشته است که پس از شنیدن پاسخ منفی از وی و خانواده‌اش، او بارها تهدید کرده بود که مانع ازدواج وی با فرد دیگری و خوشبختی‌اش می‌شود.

به این ترتیب، افشین خواستگار سابق زن جوان به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

نامه تهدیدآمیز

در حالی که تحقیقات کارآگاهان اداره 16 آگاهی تهران برای دستگیری افشین، مظنون پرونده ادامه داشت، هفتم مهر ماه امسال پدر نوعروس با مراجعه به اداره 16 آگاهی تهران، یک نامه که در آن خطاب به عروس جوان نوشته شده بود «من دختری هستم که همسر شما قول ازدواج به من داده بود، ولی چند روز قبل متوجه شدم که او به من خیانت کرده و با شما ازدواج کرده است، بنابراین به قصد انتقام‌گیری، خانه مشترک شما را آتش زدم و از کار خود پشیمان نیستم و تصویری را که با شوهرت گرفته بودی، برای اثبات گفته‌هایم ارسال می‌کنم» به همراه یک عکس ارائه کرد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران افزود: به این ترتیب، داماد جوان بار دیگر به مرکز پلیس احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت که معلوم شد؛ او قبل ازدواج جز به عروس جوان، به فرد دیگری علاقه‌مند نبوده و قول ازدواج نداده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با استعلام از اداره پست تهران متوجه شدند که نامه را مردی جوان ارسال کرده است.

رد پای هم‌دانشگاهی در حادثه

با مشخص شدن این موضوع، ماموران تصویر خواستگار تحت تعقیب را به متصدیان اداره پست نشان دادند که آنها عنوان کردند؛ ارسال‌کننده نامه، وی نبوده است.

بنابراین، ماموران نام وی را از فهرست مظنونان پرونده حذف کردند و جستجو برای یافتن وی متوقف شد تا این که در ادامه تحقیقات از خانواده و اقوام زوج جوان، معلوم شد که یکی از هم‌دانشگاهی‌های نوعروس هم به وی علاقه‌مند بوده و چند شب قبل از حادثه و حتی شب حادثه، حوالی خانه وی تردد داشته است.

با به دست آمدن این اطلاعات، این مرد جوان به نام بیژن تحت تعقیب قرار گرفت و 26 مهرماه امسال در خیابان میرداماد شناسایی و دستگیر شد. با انتقال این متهم به اداره 16 آگاهی تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و هرگونه آشنایی با زوج جوان شاکیان و آتش زدن خانه آنها را انکار کرد، اما سرانجام در ادامه تحقیقات، به آتش زدن خانه نوعروس اعتراف کرد.

اعتراف خواستگار شرور

بیژن، متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من 4 سال قبل ازدواج کرده بودم، اما از چندی قبل، به نوعروس که هم‌دانشگاهی‌ام بود، علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم پس از جدایی از همسرم، با او ازدواج کنم. چند بار قصد داشتم از او خواستگاری کنم که موفق نشدم تا این که از طریق یکی از دختران همکلاسی‌ام متوجه شدم دختر جوان ازدواج کرده و بزودی به خانه بخت می‌رود.

با فهمیدن این موضوع، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم و بالاخره در شب عروسی وی با تهیه کلید یدک آپارتمان آنها، وارد منزل این زوج شدم و با سرقت یکی از عکس‌های او و شوهرش، خانه آنها را آتش زدم و فرار کردم و بعد نامه‌ای دروغین با هویت دختر جوان به خانه پدری نوعروس ارسال کردم تا باعث جدایی او و شوهرش شوم که ناکام ماندم و خود دچار دردسر شدم.

بنا بر این گزارش، متهم به خاطر سرقت عکس زوج جوان و حریق عمدی آپارتمان آنها، با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا تحقیقات تکمیلی از وی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها