در ایران برگزار می‌شود

جشن جهانی نوروز با حضور کشورهای عضو اکو

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جشن جهانی نوروز در هفته پایانی اسفند ماه سال جاری با حضور اعضای کشورهای عضو اکو در ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۱۲۷

معاون گردشگری سازمان و رئیس هیات اعزامی ایران به اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، پس از پایان این نشست که روز پنجشنبه، سی ام مهرماه در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شده بود، گفت: در دومین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که  با هدف تعیین راهکار و هم اندیشی پیرامون موضوع توسعه گردشگری میان اعضا تشکیل شده بود؛ چند پیشنهاد از سوی ایران ارائه گشت و مورد استقبال اعضای حاضر قرار گرفت.
 
سیدرضا موسوی برپایی جشن جهانی نوروز را نخستین پیشنهاد از سوی کشورمان برشمرد و افزود: در این جشن که با محوریت ایران برگزار خواهد شد، کشورها ی عضو اکو و سایر کشورهای شریک در پرونده جهانی ثبت نوروز، می توانند از این فرصت به منظورآشنایی با فرهنگ و داشته های صنعت گردشگری یکدیگر بهره مند شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: برمبنای پیشنهاد صورت گرفته، تصمیم بر آن شده است تا در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان کشورهای عضو اکو نیز برپا شود تا علاوه بر معرفی و آشنایی با قابلیت های گردشگری هر کشور، زمینه ای مساعد برای فروش و بازاریابی صنایع دستی نیز فراهم شود.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: راه اندازی شبکه ماهواره ای گردشگری  نیز به عنوان پیشنهاد دیگر کشورمان، به هدف رونق گردشگری میان کشورهای عضو اکو، با محوریت ایران مطرح شد.
 
موسوی در ادامه دیگر توافق انجام گرفته به منظور حضور اعضا در همایش توراپراتورها را نیز گامی جدی در راستای تعامل و همکاری مشترک کشورهای حاضر در این اجلاس خواند و افزود: این گردهمایی که به عنوان بزرگترین و مهمترین همایش جهانی توراپراتورها در خرداد ماه سال آینده، در تهران برگزار می شود، می تواند به عنوان ابزار قدرتمند دیگری در خدمت اطلاع رسانی کشورهای عضو قرار گیرد.
 
وی همچنین با تاکید بر راه اندازی تورهای تلفیقی میان کشورهای عضو اکو یادآور شد: این پیشنهاد به عنوان ظرفیت قابل توجه و کاربردی از سوی کشور ایران مطرح شده و مورد استقبال اعضا قرار گرفته است.
 
نماینده ایران در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، با بیان اینکه راه ابریشم نیز به عنوان محور ارتباط دهنده کشورهای عضو اکو در این اجلاس مطرح شده است، ادامه داد: این محور می تواند از چهار جهت کشورهای همسایه و عضو را به یکدیگر پیوند زند تا از طریق برنامه ریزی و تعریف برنامه های فرهنگی متنوع، رشد گردشگری و افزایش آمار ورودی را در پی داشته باشد.

منبع: chn.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها