از زمانی که دکتر غلامعلی عبیدی به عنوان پدر صنعت داروسازی ایران، تحولات بنیادینی را در عرصه داروسازی کشور ایجاد کرد، تاکنون زیرساخت‌های قابل قبولی در این بخش مهم علمی در کشور فراهم آمده و متخصصان و پژوهشگران ما آنچنان در این عرصه پیشرفت کرده‌اند که توجه بسیاری از قطب‌های داروسازی جهان را جلب کرده‌اند. شرکت سانوفی آونتیس، چهارمین شرکت بزرگ داروسازی دنیا از جمله این مراکز است که توانایی‌های بالقوه ایران را مدنظر قرار داده و در راستای اهداف استراتژیک خود برای حضور در کشورهای در حال توسعه و ضرورت همکاری با شرکت‌های سازنده دارویی داخلی و با بهره‌جویی از متخصصان مجرب، برای اولین بار در خاورمیانه داروی پلاویکس (Plavix) را در ایران تولید می‌کند.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۷

پلاویکس در گستره وسیعی از بیماری‌ها از جمله جلوگیری از انسداد مجدد عروق پس از عمل آنژیوپلاستی، کاهش میزان مرگ و میر، سکته قلبی و مغزی در بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد عروقی و جلوگیری از بروز مجدد بیماری‌های قلبی، مغزی و درگیرکننده عروق محیطی کاربرد دارد.

ارزش و اعتبار جهانی داروی پلاویکس با بهره‌گیری از طیف وسیعی از تحقیقات بالینی روی بیش از 130 هزار بیمار، نمایان شده و در پی آن بیش از 90میلیون بیمار در سراسر جهان با مصرف این دارو درمان شده‌اند و اکنون این دارو در زمره پرمصرف‌ترین داروهای حیات‌بخش در طب است.

سانوفی آونتیس با پشتوانه بخش تحقیق و توسعه (R & D) و سابقه طولانی در 7 حوزه عمده درمانی قلب و عروق، بیماری‌های ترومبوآمبولیک، سرطان، نارسایی‌های متابولیک، سیستم عصبی، طب داخلی و واکسن‌ها، دارای مقام پیشرو است و از آنجایی که رسالت اصلی خود را درمان بیماران و برطرف کردن نیازهای علمی گروه پزشکی قرارداده، بخش تحقیق و توسعه (R & D) این شرکت در زمره خلاق‌ترین و سازنده‌ترین بخش‌های تحقیقاتی در صنعت داروسازی است. به طوری که در حال حاضر 51 ترکیب دارویی جدید (7 ترکیب در بخش داروهای قلب و عروق) در مراحل مختلف ساخت قراردارند که از این تعداد 21 ترکیب مراحل نهایی پژوهش‌های بالینی خود را طی می‌کنند که مسوولیت این شرکت را در بهبود سیاست‌های درمانی و افزایش آگاهی درباره درمان بیماری‌ها در کنار جامعه پزشکی دوچندان می‌کند.

حضور شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان در ایران می‌تواند تغییرات بنیادینی در این دارو و درمان کشورمان ایجاد و فعالیت‌های جدیدی را امکان‌پذیر کند که در نهایت منجر به گام نهادن در مسیر دستیابی به خودکفایی هرچه بیشتر در صنعت دارویی کشور، انتقال فناوری مدرن برای افزایش سطح کیفی تولید و کسب اطمینان به منظور استمرار سهولت دسترسی بیماران و داروخانه‌ها به محصولات دارویی شرکت شود. در ضمن انتقال دانش فنی و استانداردهایGMP به شرکت دارویی منتخب و نیز آموزش مهارت‌های لازم به پرسنل آن، باعث ارتقای سطح کیفی تولید و محصولات تولیدی خواهد شد و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بهبود روند تولید در دیگر خطوط تولیدی نیز خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها