jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۲۸۸۲۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۸۸  |  ۱۱:۱۴

متخصص تغذیه و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مبود ویتامین های A،B،C ، مواد معدنی،آهن، روی و ید در ایجاد حالت رخوت و بی حالی فرد در طی روز موثر هستند.

دکتر «محمد رضا وفا امروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:برای کاهش خستگی در روز، باید تعداد وعده‌های غذایی زیاد و مقدارآن کم شود.(یعنی سعی شود سه تا چهار وعده در روز غذا بخوریم) و برنامه غذایی طوری تنظیم شود که همه گروه های غذایی در یک روز مصرف شوند.


به گفته وی هر گونه کمبود مواد غذایی می تواند موجب بروز اختلالاتی شود که در تشدید حالت خستگی موثر است.
وی افزود: ویتامین A، ویتامین های گروه B و ویتامین C از آن جمله ویتامین هایی هستند که می توان با گنجاندن مواد غذایی مانند گوشت،حبوبات و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه از خستگی بیش از حد کاست.

وفا ادامه داد: در این میان پرخوری را نباید فراموش کرد زیرا پرخوری خود نیز به تنهایی باعث ایجاد خستگی می شود.

وی به افرادی که صبحانه نمی خورند، توصیه کرد که این عادت را ترک کنند چرا که نخوردن صبحانه تا موقع ناهار، سبب پایین آمدن قند خون شده و احساس خستگی مفرط را دربدن ایجاد می کند.

وفا گفت: این مساله همچنین،احساس گرسنگی را بیشتر کرده و افراد در هنگام صرف غذا کنترل خود را از دست خواهند داد و این پرخوری باعث چاقی می شود که چاقی نیز یکی از دلایل عمده خستگی مفرط محسوب می شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: