jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۲۸۸۱۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۸۸  |  ۰۰:۰۹

پیشرفت 26 درصدی راه‌آهن گیلان طی 7 سال

پروژه‌ای که هم مردم و هم مسوولان از آن ناراضی‌اند

رشت - مهر: روند اجرایی راه آهن گیلان با توجه به نقش مهمی که در شکوفایی اقتصادی این استان خواهد داشت، چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد، گیلانی‌ها و مسوولان از روند کند این پروژه ناراضی‌اند. راه آهن گیلان با ظرفیت جابه‌جایی 10‌میلیون تن کالا و 3 میلیون و 800 هزار مسافر یکی از پروژه‌های مهم استان و البته کشور است که می‌تواند در بخش‌های تجارت، توریسم و ایجاد اشتغال در استان گیلان موثر باشد.

با اتمام این پروژه فاصله ریلی بندرانزلی تا تهران 366 کیلومتر خواهد بود.طول مسیر راه‌آهن قزوین رشت انزلی حدود 205 کیلومتر است که با تکمیل این پروژه، ارتباط ریلی استان گیلان با شبکه راه‌ آهن کشور برقرار می‌شود و ازطریق بندر انزلی، ترابری ریلی (حمل و نقل) ترانزیتی کریدور شمال جنوب یعنی کشورهای آسیایی و اروپایی تسهیل شده و ارتقا می‌یابد.عملیات اجرایی راه آهن قزوین - رشت- انزلی را هشتم مهرماه سال 1381 در منطقه فلکده در 12 کیلومتری جنوب غربی رشت رئیس جمهوروقت سید محمد خاتمی به طور نمادین آغاز کرد =( کلنگ افتتاح) و اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه یکهزار و 400‌میلیارد ریال بود.

قرار بود این پروژه در سال 91 راه اندازی شود، همچنین وزیر راه و ترابری نیز در سال جاری وعده داد که این پروژه ظرف سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید منوط به این که وضعیت درآمدی کشور، نفت و مسائلی که معمولا در روند اجرا پیش می‌آید، مانعی در راه پروژه ایجاد نکنند اما این پروژه در حال حاضر برخلاف پیش‌بینی‌ها فقط 26 درصد پیشرفت داشته است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم اما این پروژه را بسیار حیاتی وصف کرد و افزود: اقداماتی که تاکنون در این خصوص انجام شده رضایتبخش نیست.حسن خسته بند افزود: همزمان با این پروژه، عملیات اجرایی راه آهن شیراز اصفهان هم با بیش از 506 کیلومتر طول مسیر آغاز شد که هم اکنون به بهره برداری رسیده است. وی با اعلام این‌که برای تکمیل ساخت این پروژه 10هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: منابع اعتباری کشور آنقدر نیست که بتواند این رقم را پوشش دهد و حتما باید از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مشارکت بانک‌های داخلی، این پروژه سریع‌تر اجرا شود.نماینده انزلی ادامه داد: وزارت راه و ترابری در حال رایزنی با طرف چینی است تا عملیات اجرایی این پروژه از محل سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس کامل شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چارچوب سیاست خارجی امام(ره)

چارچوب سیاست خارجی امام(ره)

مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی بر اساس تحلیل و واقع‌نگری خود متوجه شدند یکی از مهم‌ترین دلایل و ریشه‌های معضلات کشور، سلطه خارجی و وابستگی رژیم شاه به دولت‌های دیگر بود به همین دلیل در اولین و شاید مهم‌ترین خواست خودشان؛ استقلال را انتخاب کردند.به این معنی که با دیگر کشورها بدون کمترین وابستگی ارتباط داشته باشیم و بیشتر بر امکانات خودمان تمرکز و اتکا کنیم.

پیوستگی سبك زندگی فردی و مدیریتی

پیوستگی سبك زندگی فردی و مدیریتی

اصولا سبك زندگی، مجموعه به هم پیوسته‌ای است كه هم شامل زندگی فردی و اجتماعی و همچنین مدیریت می‌شود. نمی‌توان سبك زندگی مدیریتی را از زندگی فردی و خانوادگی جدا كرد.

موج‌سواری رسانه‌ های معاند در فضای غیر شفاف

موج‌سواری رسانه‌ های معاند در فضای غیر شفاف

وزیرکشور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کردند که همین روزها تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان سال گذشته را اعلام خواهند کرد. این سخنان خوب است اما سوال این است که علت تاخیر بسیار در این زمینه چیست؟

آتش بی‌توجهی دولت‌ها به جنگل

آتش بی‌توجهی دولت‌ها به جنگل

همیشه وقتی یک آتش‌سوزی وسیع در پهنه‌های جنگلی کشورمان رخ می‌دهد، بحث‌هایی تکراری درباره لزوم تامین امکانات، بالگرد و بودجه مطرح می‌شود و نهادهای مختلف نیز تقصیر را بر گردن هم می‌اندازند و چند روز بعد از خاموش شدن آتش نیز همه‌چیز به فراموشی سپرده می‌شود.

مانیفست مجلس جوان

مانیفست مجلس جوان

اولین نطق رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم را می‌توان به‌نوعی مانیفست و خط‌مشی اصلی این دوره در چهارسال پیش‌رو قلمداد کرد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر