مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با تغییر ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی و توزیع سفرها شاهد کاهش ازدحام مترو در ساعات پیک ترافیک خواهیم بود.
کد خبر: ۲۸۷۶۶۷

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس ربیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس طرح تغییرات ساعات، زمان شروع کار مراکز انتظامی و صنایع 30/6 صبح خواهد بود برای جابجایی و خدمات رسانی به این گروه از شهروندان، مترو از ساعت 30/5 صبح با تمام ظرفیت کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی مترو به شهروندان هم در خطوط داخلی و هم خط 5  (تهران – کرج) از ساعت 30/5 دقیقه صبح آغاز می شود گفت: ساعت پیک صبحگاهی در مترو با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی از ساعت 6 تا 9 صبح خواهد شد که با توجه به ایجاد فاصله معنادار بین موج سفرها ازدحام مسافران در ساعات پیک در ایستگاه های مترو کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تصریح کرد: با تغییر ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی و ایجاد فاصله معنادار بین موج سفرها این امکان به وجود می آید که مترو به تمام گروه ها خدمات رسانی مناسب تری داشته باشد.

وی همچنین در مورد میزان تاخیرها در مترو گفت: متاسفانه میزان تاخیرهای خط 5 مترو در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است چنانچه هم اکنون به ازای حرکت هر قطار به طور متوسط میزان تاخیرها در خط تهران- کرج 20 ثانیه است حال آنکه سال گذشته میزان تاخیرها در این خط به ازای هر حرکت به طور متوسط 13 ثانیه بود.

مهندس ربیعی خاطرنشان کرد: افزایش تاخیرهای مترو در خط 5 به دلیل فرسودگی ناوگان و ازدحام جمعیت است که امیدواریم با ورود واگن های جدید میزان تاخیرها و ازدحام مسافران در این خط کاهش یابد.

وی افزود: در خط 1 مترو تهران نیز با توجه به اینکه به دلیل کمبود ناوگان برخی از قطارها به سمت شمال تا انتهای مسیر را طی نمی کنند و از ایستگاه حقانی باز می گردند میزان متوسط تاخیرها در این خط از 6 ثانیه به 10 ثانیه افزایش یافته که امیدواریم با ورود واگن های جدید مترو بتوانیم در ایستگاه های تازه بهره برداری شده نیز مانند سایر ایستگاه ها خدمات رسانی کرده و سرفاصله حرکت قطارها را در این ایستگاه ها کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها