گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: آلوده نبودن برنج‌های وارداتی برای مجلس شورای اسلامی مسجل نشده است. به گزارش ایسنا، ‌عباس رجایی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌ نظر کمیسیون در زمینه سلامت انواع برنج وارداتی که در بیانیه مشترک وزارت بهداشت و موسسه استاندارد،‌ بر سلامت آنها صحه گذاشته شد، گفت: کمیسیون کشاورزی با همه طرف‌های این بحث جلساتی داشته که طی آن، نتیجه گرفتیم کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود تا درباره‌ موضوع آلودگی برنج‌های وارداتی تحقیق صورت گیرد.
کد خبر: ۲۸۷۴۴۰

وی ادامه داد: اگر در کمیسیون کشاورزی به این نتیجه رسیدیم که نتایج آزمایش‌ها و بررسی‌ها، مثبت و برنج‌ها آلوده است به صورت عمومی اعلام می‌شود.

نماینده مردم اراک در خانه ملت گفت: مقرر بود که صد نمونه برنج با مارک‌های مشخص از مبادی ورودی سراسر کشور جمع‌آوری شود و تحت آزمایش قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی یادآور شد: آنچه اعلام شده؛ ‌نتیجه آزمایش بر 67 نمونه برنج وارداتی بوده است که ما به صورت رسمی نتایج این گزارش‌ها را ندیده‌ایم، چون باید صورتجلسه شود، سپس به دست ما برسد.

وی با بیان این‌که ما نسبت به نتیجه این آزمایش‌ها قانع نشده‌ایم، گفت: طبق اظهارات وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون کشاورزی، هیچ‌گونه آزمایشی را روی آرسنیک قبل از اعلام موضوع آلودگی برنج‌های وارداتی انجام نمی‌داده است.

رجایی ادامه داد: این‌که بدون آزمایش اعلام شود انواع برنج‌های وارداتی فاقد آرسنیک بوده است، ‌از نظر ما جای سوال دارد، چرا که موسسه استاندارد هم رسما و هم در گزارش‌های مکتوبی که به ما داده است آلودگی را تایید کرده و در کمیسیون هم نظرات متفاوتی را بیان کرده است.

رجایی تصریح کرد: بالاخره برای ما جای سوال است که حرف موسسه استاندارد چیست، از یک سو اعلام می‌کنند که برنج‌های وارداتی آلودگی ندارد و از سوی دیگر، مکتوب گزارش می‌کنند که آلودگی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری این‌که در جلسات بعدی که با این مسوولان خواهیم داشت، باید بیان کنند که اساسا چه نتیجه‌ای گرفته‌اند، اظهار امیدواری کرد در بررسی‌های بعدی که صورت می‌گیرد، به این نتیجه برسیم که این برنج‌ها آلوده نبودند.

رجایی در پایان گفت: در این صورت ما هم با شفافیت این نظریه را اعلام می‌کنیم، ولی تا الان به این نتیجه نرسید‌ه‌ایم که برنج‌ها به صورت قطعی فاقد آلودگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها