jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۲۸۶۷۸۴   ۲۰ مهر ۱۳۸۸  |  ۰۰:۰۸

گروه جامعه: مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان ملی جوانان از ثبت 82 هزار و 269‌پایگاه و 134 هزار و 497 برنامه در سامانه اطلاعات اوقات فراغت کشور تا نیمه مهرماه 88 خبر داد. به گزارش ایسنا، ‌مجید امیدی با اشاره به این ‌که عملکرد استان‌ها در جهت تکمیل سامانه اوقات فراغت براساس تعداد شهرستان‌ها و میزان جمعیت جوانان گروه‌بندی شده است، تصریح کرد: بر این اساس استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، همدان، مازندران و خوزستان با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها و تعداد جمعیت جوان استان از فعال‌ترین استان‌ها در ورود اطلاعات به سامانه اوقات فراغت کشور بوده‌اند.

وی واقعی کردن آمارهای حوزه اوقات فراغت به منظور برنامه‌ریزی شفاف‌تر و دقیق‌تر، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها و اتلاف اعتبارات، افزایش کنترل خانواده‌ها و جلب اعتماد جوانان و خانواده‌ها در این حوزه را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی سامانه اطلاعات اوقات فراغت برشمرد.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان ملی جوانان، گفت: این سامانه اطلاعات را از پایگاه‌ها به عنوان پایین‌ترین لایه اجرایی برنامه‌های اوقات فراغت جمع‌آوری می‌کند و بانک جامعی از اطلاعات مربوط به اوقات فراغت را در اختیار برنامه‌ریزان کشور در حوزه جوانان قرار می‌دهد. علاوه بر این، سامانه اوقات فراغت اطلاعات دقیقی از نوع مخاطب و میزان استقبال مخاطبان و خانواده‌ها از برنامه‌های فراغتی را در اختیار مسوولان این حوزه می‌گذارد.

امیدی اظهار کرد: برخلاف رایزنی با مسوولان ارشد دستگاه‌های متولی امور جوانان در قالب ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، ‌سازمان ملی جوانان با عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در حوزه اوقات فراغت بویژه در زمینه درج اطلاعات در سامانه روبه‌رو شد. بدون جلب همت ملی، دستیابی به بانک جامع اوقات فراغت ناممکن است از این‌رو بی‌توجهی در خدمات‌رسانی در این حوزه قابل توجیه نیست، زیرا این امر موجب از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی خانواده‌ها و جوانان می‌شود.

وی برخورد سلیقه‌ای و رفع تکلیفی را یکی از آسیب‌های حوزه اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: این نوع مواجهه باعث فرار مخاطب از برنامه‌ها می‌شود. در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان پاسخ به نیازهای جسمی و روانی ضروری است. برنامه رقبای فرهنگی و هویتی خانواده و جوانان برخلاف اغلب برنامه‌های نهادهای متولی اوقات فراغت عرضه محور بوده و مدیریت فرهنگی در این حوزه منفعلانه عمل کرده است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

ساعت چهار بار نواخت.../به مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»/گفتم: «همیشه پیش از آن‌که فکر کنی اتفاق می‌افتد/باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم...»

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

موفق‌ترین محتواها را باید در اوج تمام کرد و نباید این‌طور باشد که آن‌قدر یک برنامه را ادامه دهند که بیننده یا شنونده، زده شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر