در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای ساخت و تجهیز هر کیلومتر مترو به 25 میلیون دلار نیاز است و در صورتی که که امکان برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران فراهم شود می توانیم نسبت به خریداری تجهیزات و واگنها و ساخت 40 کیلومتر مترو اقدام کنیم.
وی ادامه داد: اگر مترو تهران بتواند یک میلیارد دلار از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برداشت کند در مرحله نخست نسبت به خرید تجهیزات و واگنهای مورد نیاز و توسعه خط چهار به طول 20 کیلومتر اقدام می کنیم و سپس نسبت به احدث 20 کیلومتر از خط 3 و خرید تجهیزات و واگنهای مورد نیاز این خط اقدام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در صورت امکان برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر دیگر طی سالهای آینده امکان تکمیل سریع خط 3 مترو تهران و احداث خطوط 6 و 7 نیز فراهم می شود و طی 4 تا 5 سال می توانیم شبکه مترو را تکمیل کنیم.
مهندس هاشمی با تاکید براینکه برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو به صورت تسهیلات است و بلا عوض نیست که مشکلی را برای بودجه کل کشور ایجاد کند خاطرنشان کرد: تصویب طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر دیگر می تواند منجر به تحول جدی در روند ساخت و توسعه مترو در کشور شود.
وی با بیان اینکه باید به خاطر این تصمیم مهم و تاثیرگذار مجلس و دید مناسب و آینده نگری نمایندگان از آنها تشکر کرد گفت: امیدواریم طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو تهران و 10 کلانشهر مانند یک فوریت آن در مجلس رای بیاورد و زمینه استفاده از اعتبارات ارزی برای توسعه مترو فراهم شده و روند کند توسعه مترو که به دلیل کمبود اعتبارات است سرعت گیرد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد