در آستانه 50 سالگی این اثر زیبا رخ می دهد

علف‌های هرز؛ مهمان ناخوانده ساعت گُلی شیراز

شیراز - خبرنگار جام‌جم: ساعت گل شیراز در حالی به 50 سالگی حیاتش قدم می‌گذارد که جشن تولد آن مهمانان ناخوانده بسیاری دارد. این ساعت که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر حافظ و سعدی به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر با چند معضل دست به گریبان است، از یک طرف گل‌های زیبای آن در بین علف‌های هرز گم شده‌اند و از سوی دیگر پروژه مترو باعث شده تا این ساعت گلی روزهای سختی را بگذراند.این ساعت یکی از آثار جالب و دیدنی در شیراز است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۰۴۶۴

متاسفانه در سال‌های گذشته با توجه به اجرای طرح قطار شهری شیراز این ساعت تخریب شده و روزهایش را در میان علف‌های هرز و حلب‌های قد برافراشته پیمانکاران قطار شهری می‌گذراند و از آن زیبایی چشمگیر خبری نیست. عقربه‌های این ساعت نیز از حرکت باز ایستاده‌اند.

یک فارس پژوه درباره این ساعت و قدمت آن می‌گوید: ساعت گل شیراز نخستین ساعت گل ایران است که سال 1338 توسط یکی از بزرگان شیراز تهیه و به این شهر اهدا شد. این ساعت در یکی از میدان‌های اصلی که هم‌اکنون میدان امام حسین(ع) نام دارد نصب شده است.

جمشید صداقت کیش می‌افزاید: این ساعت طوری طراحی شده است که می‌تواند وزن یک وزنه 4 تنی را هم تحمل کند. صداقت کیش می‌گوید: طول عقربه‌های این ساعت 5/2 متر است. این فارس‌پژوه معتقد است چنین آثاری یک اثر تاریخی محسوب می‌شود و باید به عنوان یک میراث، ثبت ملی شود و از آن نیز حفاظت کرد نه این که با بی‌توجهی مسوولان تخریب شود. او از مسوولان می‌خواهد برای احیای دوباره این ساعت قدیمی و زیبا برنامه‌ریزی کرده و آن را از این وضعیت نجات دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها