در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران مطرح شد:

قرار گرفتن 72 درصد مدارس تهران در بافت فرسوده

گروه جامعه: رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به قرار داشتن 72 درصد مدارس تهران در بافت فرسوده گفت: البته آموزش و پرورش نسبت به مقاوم‌سازی مدارس اقداماتی انجام داده، اما برای ادامه راه به کمک شهرداری نیازمند است. به گزارش ایسنا، در دویست‌و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران، معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران و نماینده شورا در شورای آموزشی شهر تهران در این جلسه گفت: متاسفانه در شورای آموزشی، شهرداری را مثل یک قلک می‌بینند، هر زمان که نیاز مالی برای آموزش و پرورش پیش بیاید سراغ شهرداری می‌آیند. در صورتی که شهرداری تهران با داشتن مراکز تفریحی، رفاهی، آموزشی و کتابخانه‌ها در سطح شهر، بستر مناسبی برای ایجاد تعامل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۲۷۸۹۴۱

آباد تاکید کرد: توافقات بین این دو نهاد باید به سمت استفاده از توانمندی‌های شهرداری و آموزش و پرورش پیش برود، نه این‌که تنها نگاه و توقعات در اعتبارات ریالی خلاصه شود.

آباد افزود: متاسفانه در مدارس ابتدایی، سرویس‌های بهداشتی متناسب با اندام و سایز بچه‌ها تعبیه نشده که این مساله به شیوع بیماری‌های التهابی در دستگاه گوارشی و مجرای ادراری کودکان ابتدایی منجر شده است و حتی صندلی‌ها و فضاهای حرکتی برای کودکان و دانش‌آموزان وجود ندارد. پروین احمدی‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا با تاکید بر این‌که نگرش آموزش و پرورش و شورا و شهرداری باید به سمت ارائه برنامه‌های کیفی و موضوعات فاخر پیش برود، افزود: مدیران باید یک میز مشترک با آموزش و پرورش، شورا و شهرداری داشته باشند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز در همین خصوص تاکید کرد: کمیسیون عمران شورا باید در جریان مقاوم‌سازی مدارس قرار بگیرد، اما تاکنون کارهایی در این زمینه از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است که باید گزارش عملکرد این فعالیت‌ها به شورای شهر ارائه شود تا بدانیم چه تعداد مدرسه در حال مقاوم‌سازی داریم و چه تعداد دیگر مانده است.

همچنین در این جلسه دو فوریت طرح «متمم اصلاحیه بودجه شورای شهر تهران» به تصویب رسید. براساس این مصوبه اعضای شورای شهر تهران با «اصلاح بودجه شورا تا سقف 500‌میلیون تومان» موافقت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها