طلا فروشی که در بازار تجریش طلای با عیار پایین را به جای طلای قدیمی می‌فروخت، توسط اداره کل استاندارد استان تهران شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.
کد خبر: ۲۷۶۳۷۰

به گزارش مهر، مهدی‌ پورهاشم، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در این باره گفت: خبری از سوی یکی از مشتریان طلافروشی به نام گالری نفیس به اداره استاندارد رسید، مبنی بر این که این طلا فروش در پاساژ قائم تجریش آویزی را با نام طلای قدیمی و با قیمتی بالا به فروش رسانده و خریدار نیز به عیار مصنوع فروخته شده شک دارد.

وی افزود: براساس این خبر، کارشناسان اداره استاندارد با مراجعه به این طلافروشی و بازرسی محل و بررسی طلاهای در معرض فروش، به صحت این گزارش پی بردند و برای اطمینان بیشتر 3 نمونه از مصنوعات موجود را به منظور آزمایش در اداره استاندارد توقیف کردند.

پورهاشم خاطرنشان کرد: پس از آزمایش نمونه‌های توقیفی مشخص شد عیار این طلا 4 و حداکثر 6 است که به عنوان طلای قدیمی با قیمت‌های بسیار بالا به فروش رسیده است. مدیرکل استاندارد تهران گفت: فروشنده طلای مذکور با آگاهی کامل به فروش طلای تقلبی و عدم ارائه فاکتور اقدام کرده است.

پورهاشم گفت: متاسفانه طبق گزارش کارشناسان اداره کل استاندارد استان تهران، مشابه این طلا در بازار تهران و بعضی مغازه‌های سطح شهر موجود است و این اداره کل با جدیت این موضوع و مشابه آن را دنبال می‌کند.

پورهاشم یادآور شد: همان طور که در گذشته نیز از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم، فروشندگان مصنوعات طلا و ... موظف هستند از مراکزی خرید کنند که محصولات آنها دارای علامت استاندارد و کدشناسایی باشد، مردم نیز هنگام خرید دقت کنند مصنوعی را خریداری کنند که دارای این دو علامت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها