گروه سیاسی: به دنبال موضعگیری‌های اخیر دولت آرژانتین در مورد وزیر پیشنهادی دفاع دولت دهم، کاردار این کشور در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. به گزارش فارس، رئیس اداره دوم آمریکای جنوبی وزارت امور خارجه کشورمان پس از احضار کاردار آرژانتین، بیانیه صادره از طرف وزارت خارجه این کشور را مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانست و آن را قویاً محکوم کرد.
کد خبر: ۲۷۵۷۷۵

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد و جریان‌ها در داخل آرژانتین بویژه در دستگاه قضایی آن کشور، به جای دفاع از منافع مردم آرژانتین، از منافع صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند.

رئیس اداره دوم آمریکای جنوبی با بیان برخی مصادیق و نمونه‌های بارز از وجود فساد در دستگاه قضایی آرژانتین، تلاش برخی افراد و جریان‌ها در دستگاه قضایی آن کشور برای ایجاد انحراف در روند تحقیقات پرونده آمیا از طریق پرداخت رشوه و جعل سند و مدرک و فریب افکار عمومی را توهین واقعی به ملت آرژانتین دانست و اظهار کرد: این حق ملت آرژانتین است که از یک نظام قضایی سالم برخوردار باشند.

کاردار آرژانتین در تهران نیز تصریح کرد، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه سریعاً به اطلاع مقامات وزارت خارجه کشور متبوع خود خواهد رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها